Mina ord och tankar

Alla inlägg den 4 juli 2014

Av Neta - 4 juli 2014 00:18

I söndags åkte vi in och skulle kolla in den nya affären bredvid Willys, M&M står tydligen för "Mycket mer för pengarna" Hittade bl.a en cykelkorg t C för 45 kr och rent allmänt så var det billigt och fanns allt. Nu hann vi bara knappt halva affärn innan C ringde o sa att Mi o Ma kommit så vi for in och handlade det vi skulle på W och sen hem och fikade med dom. Dom hade varit i Norrtälje och bl.a köpt en pestoost som jag fick en bit av, sen fick jag också en pellis hon har som jag bett om.

Dom ska till Tyskland och sen ha Skotskt främmande på sin semester.


Har av och till under ett halvår ungefär haft problem med min "skadade" arm och i början på veckan kulminerade det. I måndagskväll hade jag så ont att jag mådde fysiskt illa, så vi åkte in till närakuten.

Området runt armbågen var då rött, varmt, jag var svullen, det kändes som armen "kuggade ur" ibland och lägg till det en djävulsk värk.

Visste med mig att jag kanske använt den lite för mycket, had ju bl.a gått med kryckor hos J och vid kyrkan och där kom räkningen.

 

Närakuten ligger i det nerlagda Samariterhemmets sjukhus, högst upp på 6e våningen med en underbar utsikt över slottet. Dom har drop in varje dag mellan 10-23 och det kostar bara 230 kr jämfört med Ackisakutens 380 kr, dessutom får man aldrig vänta speciellt länge. I måndags var vi ensamma förutom personalen. Gick först upp på ortopedakuten men dom tog bara skelettskador men tog iaf ett blodprov och ordnade en läkartid 10 min senare uppe på vanliga akuten.

Där fick jag träffa en mysig doktor som talade om för mig att ledbesvären jag har kommer till 80% ungefär från min SLE och resten från skadorna. Han kunde på ett bra sätt berätta varför jag fick problem av "så lite" som jag tycker och nu ska jag dubbla mina värkmediciner jag normalt bara tar vid behov och dessutom ta dom 4 ggr/dygn i en vecka. Jag blev också beordrad total vila av armen, och hur lätt är det med höger....


Elle har varit här på dagarna som lite sällskap och hjälp och vi har ätit sen frukost kl 11 framför TV-programmet "Tillbaka till Aidensfield" det går den tiden varje vardag och handlar om poliserna m.m på en engelsk landsbygdsort på 60-talet. Jag älskar serien för kläderna, bilarna och framförallt musiken som ju är från då jag var ung. Att den sen är bra också och att avsnitten är fristående så man kan missa utan att gräma sig gör ju inget alls.   Jag tittade alltid på det när C var liten och det har sen gått lite nu och då på 4an. Nu är det två avsnitt varje dag.


Jag fick ju min Ipad air i måndags också, funkar ju precis som telefonen fast lite nyare då. Så härligt att se framförallt alla bilder som ju blir aningens större på en 9.7 tumsskärm   

   

Den tar rätt bra bilder också framförallt med lite mer vidvinkel än vad jag har i luren annars.


 

Christine åkte ju till Öland i måndags på dansveckan och jag måste få visa er hur hon såg ut på maskeraden i tisdags, hon köpte ju diadem med sailormössa och en krage på TGR. Hon kom hem idag och har tydligen haft otroligt roligt, tycker det är bättre än Malung och ska nog åka dit nästa år igen.

Hon skippar Malung i år men åker upp med oss sista kvällen iaf om inget oförutsätt händer.


     

I onsdags blev det äntligen lite värme och sol så vi packade med oss middagen och for in till Stadsparken på Abba-allsång med Anna-Karin Olderberg och Birgitta Vollgård som är en tidigare dansbandssångerska i Salut, men hon var också med Abba på några turnéer som körsångerska. Mötte upp lite vänner och träffade några där bl.a B i P-H på bron över ån. Hade en urtrevlig sommarkväll med visserligen några droppar regn men inget som gjorde nån större katastrof. Åt potatissallad och kycklingspett, drack rosé och åt jordgubbar. Kort sagt en sån kväll man längtar efter på vintern. Tog med paddan och både fotade och spelade in lite av musiken, ca ½ låt för att kolla hur ljudupptagningen var. Den fick godkänt.

Fler sånna kvällar i sommar tack!


Ja det var lite för nu, vågar inte skriva så mkt mer, vill ju inte att armen ska bli värre än då.






Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards