Mina ord och tankar

Alla inlägg den 10 augusti 2014

Av Neta - 10 augusti 2014 15:20

Strax före midnatt i fredags bestämde vi oss. För vadå? Jo att åka på dagskryss dan efter d.v.s igår :D
P-H spelade på Rosella, det skulle bli fint väder och kryssen va gratis.
Minns inte ens när jag var på dom sist, vi missade ju dom i Malung och orkade inte åka till Holmen då dom var där. Dom har varit på andra ställen i närheten också men för mig är det nästan bäst på båtarna. Då är man inte i vägen för dansarna och man hör och ser bra. Jag är ju inte direkt typen som vill ha rullstolen nedanför scenen. Ser ni mig där så dra för Guds skull bort mig. Det är inte mitt beslut att stå där isf, och jag har förmodligen blivit senil eller nåt.

Egentligen hade vi bestämt oss för en hemmakväll igår eftersom Christine skulle vara hemma. Hon hade jobbat dygn och skulle börja 8.30 idag. Vi hade köpt kräftor också. Men båten är ju i hamn redan 19.45 och det tar bara dryga timmen hem så vi hann ju det också. Iofs synd att vi missade en fin sommarkväll i Norrtälje men stan står väl kvar.

Så efter en stadig frukost rullade vi iväg igår. Genom ett sommarfagert Uppland och fram till Kapellskär. Väl på terminalen träffade vi många bekanta, det är fler än vi som gillar P-H :D så stämningen infann sig direkt. Kryssningen blev också mkt trevlig.
Ett par av medlemmarna i bandet kom o hälsade också, kul med tanke på att vi inte åker så ofta nu. Men dom blir ju nästan som "gamla bekanta" ;-) Att hälsa på folk tar nästan lika lång tid som den effektiva speltiden insåg jag igår och dom "måste" ju vara trevliga mot alla. Det är dom också!
Den nya killen är en riktig fullträff, sjunger bra gör han också, så nu sjunger dom allihop. " Ångrar Inte En Sekund" spelade dom igår och jag kan instämma i det :D ångrar inte en sekund att vi åkte.
Vi åt en bakpotatis på båten och utnyttjade vår gratiskupong på kaffe o mazarin. Köpte upp oss på favoritcidern "Naked appel" så vi klarar resten av kräftskivorna också ;) jättegod torr cider som bara smakar friskt av äpple, inte det minsta söt. Jättegod till just kräftor om man som jag inte är överförtjust i öl utan mer en vin- och torr cidermänniska. :D

Efter en trevlig kryss for vi sen hemåt och på hemvägen är den vägen urdryg. Så träligt ,med alla 70- sträckor, kurvor och all trafik, då vill man ju bara hem fortast möjligt.
Väl hemma sen så hjälptes vi åt att göra en vitlöksröra och fixa med bröd, ost o vindruvor till kräftorna. Åt o drack, mest vatten faktiskt ;) på altan där det var ljuvligt igår kväll. Lagom svala vindar men ljummet i luften. Trots det var vi trötta o gick nog o la oss nån timme innan vi brukar. Jag somnade direkt och somliga redan på altan faktiskt :D det har sina fördelar att sitta i soffan.
Vaknade av att det regnade i natt nån gång, raglade upp på toa, stängde av takfläkten o sov till 10, så skönt. Hade kunnat legat kvar med. :D

Idag blir det lugnt, grillen ska få laga maten, grillad kycklingfilé och jag ska göra Café de Parissås, kokt färskpotatis till. Ikväll blir det Österby, vi ska tjuvtitta på fyrverkerierna och hoppas se lite annat med. Har inte råd att betala 4 X 220 kr.

Ja det var lite från senaste dygnet, efter vår västkustvecka i början av sept kommer matbloggen att uppdateras igen.
Tack igen för igår alla som var där.

Bilder kan ni se på min Insta, heter netaave där också.





Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards