Mina ord och tankar

Alla inlägg den 12 augusti 2014

Av Neta - 12 augusti 2014 13:54

Det är så typiskt. Nu har vi bokat en kryssning till söndag. Då börjar förkylningen gro. Hostade i natt så jag förstod att det skulle komma.
Kom säng sent då jag fixade det sista på nya datorn, lite strulade med innan det blev ok. Vaknade av hostan men lyckades somna in ordentligt på morgonsidan och sov länge.
L var iväg till jobbet, dom har kallat in pensionärerna för hjälp till nåt försvarsevent som ska vara på Pollacksbacken på fredag. Kommunens event som kommunen inte har råd att marknadsföra utan dom har bara sponsrad annons. Dom har inte ens löst elfrågan och F16 har ju inget sånt kvar, allt skulle ju avvecklas. Nu ska det byggas upp delvis igen för X antal miljoner. Få se vad det blir av det :D

Blåser mkt idag men dom ska väl försöka plocka av lite körsbär, björnbären börjar också bli klara. Hallonen börjar sina nu, märks att det dras mot höst. Blir mkt björnbär så kom o plocka ni som brukar. Finns nog nya revor med om nån vill ha.

Gick igenom sommarens Året runt lite, skrev av lite recept som verkade kul. Har ju gjort en receptmapp i datorn som jag delat i kategorier. Ska bara försöka fixa en sökfunktion också. Läckert o kunna söka på det man har hemma o få förslag ;)
Delar ju tidningen med grannen o vi byter var 6e vecka.

Nu är det inte många veckor kvar till västkustveckan heller. Vi fick ju ställa in med en halv dags varsel när L fick infarkten. Är väl inte lika mysigt i sept som i maj men havet är ju varmt iaf. Kan ju bli brittsommar om vi har tur annars blir det mycket shopping :D.
Vi bor ju på Ullareds område, skitbilligt o bo där. Under 500 natten för alla 4. Då har vi både kyl/frys micro, bryggare o dusch o toa i rummet. Gasolplattan åker med. Men vi ska ju så klart inte bara vara där. Gbg ligger 7 mil bort o både Varberg o Falkenberg närmre ändå.

I början av okt sen ska vi upp på Rättviks marknad. Är ju lite annorlunda marknad där än här, mer hantverk o lite roliga kringarrangemang. Vi ska vara där hela helgen. Skönt att ha lita sånna här saker fram mot efter den här sommaren.

Är trögt på lägenhetsmarknaden också. Luften har gått ur mig där och han anser att huset är hans för det är ju bara han som betalt det tycker han, att jag sen betalar allt annat bara fnyser han åt. Tur vi står som ägare båda två och att det finns en lagstiftning :D
Verkar som vi trots att min plan var annorlunda kommer att fira silverbröllop. Bättre nu iofs men tror inte jag ändrar ursprungsplanen. " Firar" är väl också relativt, han tänker inte på det datumet det kan jag svära på :D ska jag fira nåt så är det väl att jag fått två fina döttrar då o det gör jag väl med dom isf. Tänker inte påminna honom o förbjuder nån annan att göra det också.

Idag jobbar C sitt sista pass på boendet som semestervikarie. Men min magkänsla säger att det nog inte är sista passet ändå. Hon har fått så mkt bra kommentarer. Dom säger ju att det märks att hon är van att jobba ned psykiskt funktionshindrade. Hon har ju jobbat med sin brukare några år också och fått gå några studiedagar så visst har hon ju erfarenhet. Samtidigt har hon bra reservplatser på båda utbildningarna hon sökt på högskolan. Som etta på historian :D











Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards