Mina ord och tankar

Alla inlägg den 27 augusti 2014

Av Neta - 27 augusti 2014 00:26

Nej jag tänker inte lägga ut ett klipp på när jag häller isvatten över mig.

IBC började i USA, några kända människor ville visa sitt stöd för människor med ALS, de satt in en summa pengar till deras förbund och uppmärksammade det med att lägga ut klipp när man häller isvatten över sig själv. Jättebra!!


Men så sprider det sig till Sverige och då blir det helt plötsligt oviktigt med stödet till ALS och filmklippen blir viktigast. Endast några få skriver att dom samtidigt sätter in pengar.


Så nu uppmanar jag dig, ja just dig. Alla ni som läser här, finns på min vänlista på FB samt alla orkestrar jag känner i dansbandssvängen!

Kan du/ni avvara 100 kr eller mer?

Gör en insättning på PG 90 00 49-8, Ulla-Carin Lindquists stiftelse och stöd forskningen om ALS. Klicka på länken för mer info.

Vill du/ni sen hälla en hink isvatten över dig så gärna för mig, jag avstår men stöder gärna stiftelsen.   skriv i kommentarerna om ni vill att ni satt in så ska jag publicera dom kommentarerna för en gångs skull.


     

Igår hade syrran, jag och Christine en kul dag i stan som började i Stadsparken, vi var ju där i lördags men då regnade det så det gick inte så bra att fota. Ville göra det så vi stämde träff där vid ingången.

När L släppte av oss gick inte bilen att starta sen, så syrran som var färdigparkerad fick gå och hämta sin bil för starthjälp.

Jag tänkte på vår förestående roadtrip o sa att åk och köp ett nytt batteri, först tyckte han inte det men hade iaf åkt till Biltema sen och köpt ett som han bytte på en gång. Sen hade han åkt till skroten med det gamla och till o med fått pengar för det.


Nåja syrran parkerade igen och vi gick in i parken, de tre fotona här är bara en del av de jag tog men rundeln med enbart röda och några få vita begonior var ganska maffig tyckte vi. Runda rabatter är ju inte så tokiga heller. Kanske nåt att ta efter.

Nästa bild tog jag under bågarna, det är 3 sorters salvia, 2 blå och 1 röd.

Dom har lådor med sommarblommor efter en gång och vi upptäckte också en del örter däri, bredvid den här rosa dahlian är det krondill men vi såg även plocksallad, gräslök och timjan. Kul idé.


Tog väl nån timme i parken och sen strosade vi upp mot gågatorna över Västgötaspången. Såg många fler fina blomplanteringar och fotade några till. Började kurra i magen så vi bestämde att det var dags för lunch. I 19 gr och sol så vill man ju inta den ute så vi gick o köpte sallad, bröd o dricka, syrran en wrap och begav oss ner till Klosterparken.


 

Den här lunchutsikten gjorde inte ett dugg ont. Var ganska mycket folk där, fullt vid borden men vi hittade en ledig bänk, rätt mkt folk satt på bryggorna också. Vi satt där ett tag, kul o bara vara o titta på folk. Va en kille som hade lite bestyr med trampbåtarna mitt emot i ån och C fick mata änderna lite, hon älskar ju det.   

Sen upp på stan igen och gick i lite affärer, syrran och jag tittade på babykläder på Lindex och blev lite barnbarnssjuka, jag har ju men inte hon och mina är ju stora.

C hade ett ärende att uträtta själv så Tina o jag satt oss på Waynes och fikade under tiden, sen hann vi med ett par affärer till.

En mysig dag som vi snart ska göra om sa vi.


Tur var väl det också att vi tog det igår för idag vaknade vi till regn o halv storm. Fick bli en innedag med lite kakbak o annat pyssel.

Nu är kl snart sängdags även för en nattuggla som jag, så sov gott eller godmorgon på er!   


Ha det bra så länge så hörs vi snart igen!


Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards