Mina ord och tankar

Alla inlägg den 7 september 2014

Av Neta - 7 september 2014 23:14

Det sitter bra mkt körsbär högt upp i våra träd som bara får sitta o bli fågelmat. Men den enda som skulle kunna ställa sig på en stege o plocka är höjdrädd o ingen bryr sig. Lika med björnbären, jag kommar inte dit längre o ingen annan bryr sig där heller.

Tur vi tog reda på smultronen och hallonen iaf o vinbär fick vi inga, tror dom vattnats och gödslats för dåligt. Men samma där jag kommer inte dit längre.

Dags att ge upp det här nu! Börjar titta mer o mer på bostadsrätter ist fast jag inte tänkte det från början. Men jag vet inte, underhållet här är ju eftersatt, datorn är viktigare för L. Så antingen får han skärpa till sig så vi kan börja renovera o sen sälja eller så får man sälja det med förbehåll som det heter. Men vi är ju också två som ska ha nånstans att bo. Sjönära läget gör ju sitt så klart och att det inte är fukt men resten är snudd på katastrof. Kanske en händig man kan vara intresserad.


Igår flyttade E hem efter väldigt många veckor här, i morgon börjar hon jobba i församlingen igen. Bakar ju till öppna förskolans soppluncher m.m Vardagen kom fort för C som redan i bilen hem i torsdags blev inringd på jobb och sen jobbat dygn lö-sö också. Hon trivs bra med att läsa Etnologi också även om dom bara haft 2 föreläsningar än. Men hon är klart intresserad o det tycker ju jag är kul så klart.


Lördagen gjorde vi inte mkt heller, tvättade mest för det var torkväder o sen vete 17 var dan tog vägen.

Testade fönstertvätten på speglarna o den var bra. Hittade en aprikosorange blus i packningen jag hittade på en 49 kr ställning, den hade jag förträngt   lite Singoallainspirerad i tunn bomull. Vid som 17.


Idag åkte jag ut en sväng med scootern o mötte C på jobbet så hon slapp bära packningen, har ju med sig sängkläder då hon jobbar dygn. Lämnade in Es förkläde till henne som vi tvättat o hon glömt, behövs ju på jobbet.

Händer mkt tråkigt i den här byn nu, förmodligen en liten klick som förstör för alla. Ägg o stenkastning mot bilar, inbrott och en massa skadegörelse. Blöjraggarna har streetrace och burnar. Hörde en grabb som sa att han fått ombesiktning p.g.a utburnade däck o var sur över det   Ja men det sambandet kan väl inte va så svårt att förstå. Eller är ungdomar så dumma idag?


I morgon ska vi hämta djuren, det har inte varit öppet i veckan därför kunde vi inte hämta i fredags, men pensionatet har fungerat ändå dom har en tjej som mockar o matar. C längtar nog mest tror jag.


Ska försöka komma iväg till syrran o plocka äpplen den här veckan, gör iaf lite äppelkakor o kanske nån mosburk till hon som gillar gröt. Är lite nyfiken på det här med chaipudding o gröt också. Såg ni Gokväll i lördags så förstår ni. Vore kul att testa.


Den här veckan har jag börjat lägga in matsedlar i matbloggen, det är bra för då blir det automatiskt lite matplanering här. Mathållningen har varit lite slapp i sommar men så ska det ju vara.


Ska byta husläkare, vet var jag vill gå men inte till vem. Min går i pension och då byter vi nog ställe också då det är trappor där men vi har haft henne i 28 år, långt före innan husläkarsystemet kom. Vi har ju alltid försökt gå privat och så blir det nu också. Men å andra sidan kanske det kan vara bra att bli sedd med nya ögon när det gäller den biten också.


Ja så mkt mer har inte hänt, händer inte så mkt i mitt liv. Nu ser vi fram mot kryssningen 1 okt, det får bli nästa utsvävning.


Hörs!






Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards