Mina ord och tankar

Alla inlägg den 10 januari 2015

Av Neta - 10 januari 2015 00:48

 

Det blev så bra! Och tänk vad mycket mer utrymme man får på 10 cm när det dessutom inte är nån mellanvägg i skåpen. Stor skillnad mot den lagerhyllan Ivar som stod där innan med sina skåp i.

Vi hittade mycket "roligt" då vi plockade ur det gamla. Bl.a glassbägarna från Astrid Lindgrens värld som står där bakom chipspåsen, gulnade av ålder som sprack vid beröring.

Jag hittade keramiken min syster gjort som vi genast bestämde ska få stå framme. (Jag ska stryka duken med) Stora skålen och krukan med blåbär som jag har skållrikar till. En fin bytta med en av mina älsklingsblommor, Rödklöver på. Flaggan och kaffepettern så klart!


 

Sen hittade jag nånting som också ska få stå där på hedersplats bredvid Tinas keramik bara den torkar, en blåbärskorg. Kommer ni ihåg hur man skakade ärtor i blå färg. Här har jag några lingon också. Den har stått på tork på spisen hela kvällen för den var så dammig att det bara var att sätta den under kranen.


 

Den här stod också och gömde sig på gamla skåpet, min Bambi som jag fick när jag fyllde 10. Jag tror jag fick den av farmor, den är iaf inköpt på Ekdahls i Uppsala. Den ska dock få stå i sovrummet.


Bara det här att få två rymliga lådor till, den ena ska få hysa folie och sånt + det här "Bra ha" som tape, frystape, fryspennan m.m och den andra grytlapparna och lite bestick man inte använder varje dag, smörgåsbestick och lite uppläggningsbestick.

Det ni ser till höger på bilden är vårt förråd, ett litet 7 kvm rum där sybordet och symaskinen står längst in vid fönstret, förutom saker man har i ett förråd. Frysarna står där med och längst in är även  linneskåpet.

Det underskåp jag haft i min lagerhylla ska få stå där strax ovan stolen där ni ser pärmar. I en lagerhylla Ivar ska skåpet Ivar få stå på lådhurtsen Ivar Undrar om vi hade mängdrabatt på dom?

I bekväm höjd för mig ska det nu hysa min julservis som är glöggdito och lite uppläggningsalster i en av Sagaforms julkollektioner. Några kandelabrar i porslin och mina andra Sagaform-saker som snäckskalsformar, bakpotatisset, ostbrickor m.m Det står nu i en salig röra på de tre översta hyllorna. Sånt man inte använder så ofta, men nu får jag det iaf i ett skåp. Pärmar och sånt (Ls gamla Square dance-pärmar) får flytta högst upp.

Ska ju bli oväder i morgon så vi tänkte vi kunde syssla med det då.

Jag är iaf nöjd, vi får byta lampknappen där och plugga den elkontakten och sätta uttagen på motsatt sida i förrådet ist men det känns som en baggis. Å jag hoppas ju fortf att det kan stå i ett annat kök snart.

Ja tänk att man kan bli så nöjd och glad över lite förändring.   

Nu ska jag iaf sova! Nattinatt!   

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards