Mina ord och tankar

Alla inlägg den 23 januari 2015

Av Neta - 23 januari 2015 00:24

Igår kväll ringde en gammal vävkompis från Ungdomsringen, vi har inte setts på urlänge. Det var meningen hon skulle komma ut i somras men då skadade sig ju C i foten och vi kunde inte göra det vi tänkt.

Så nu bestämde vi oss snabbt för att ses idag. Ev på stan. Fast nu blev det GC ist. Hade ju snöat och skulle komma mer.


Strulade för oss från början för när vi kom in dit hade L glömt sittdynan till rullstolen. Det har hänt en gång förut och då som idag fick jag ta Elles sittdyna hon har i vår bil + en pläd. Men jag vet att det blir helt fel ställning, kommer för lågt och även fast vi sänkte fotplattorna visste jag att jag skulle få skitont så han åkte hem och hämtade dynan. Men det tog ju en stund så jag fick sitta i nödlösningen först.

Rullstolen ligger för det mesta i bilen men dynan blir ju så kall då så den står innanför dörrn i hallen.


Vi gick runt och kollade lite på rean, är ju halva reapriset typ överallt. Lagerhouse först för jag skulle ha höga rosa ljus till en kristallkandelaber. Blev två nya handlingskassar á 10 kr också. Våra äldsta är så gott som slut.

Sen in på Hemtex, skulle kolla om dom hade äppellöparn kvar, men det hade dom inte däruppe iaf. Hittade lite andra fina löpare bl.a avtorkbara i textil med ett underbart tulpanmönster och vanliga bomulls med Magnolior på, fanns i både rosa och ljuslila. Dom har också kvar priset med 50% rabatt på den ena om man köper två. Upptäckte också att mina rosarandiga jag har i vard.rummet nu också fanns i grönt.

Kunde dock inte bestämma mig så jag avvaktar.

Fick presentkort på Cervera i julklapp och vi gick in för att kolla om dom hade förrättsbesticken till min serie. Behöver några fler. Det hade dom inte där men på stan, så hon fixade så dom lade undan ett set. Hade tur som en tokig för dom är nedsatta med 100 kr den här veckan, sen gick jag med i Cerveraklubben och då får jag 50 kr rabatt till. Så med det + presentkortet behöver jag bara betala 200 kr själv. Ordinarie pris är nästan 600.

När jag stod där i kassan fick jag syn på något som Johnny pratade om i helgen och som han velat köpa till E men där han var då så var dom slut. Omegavispen.


 

Den här, som en spiralvisp fast utan spiral och med dubbla bågar i stället. Hon som expierade oss lovordade den också, dom i personalen hade fått testa den hemma innan det bestämdes att dom skulle ta in den i butik. Hon sa att hon blev chockad första gången hon stekte köttfärs till tacos för den blev smulig och fin på nolltid. Lika hade hon kokat in päron och den var så smidig att plocka upp dom med. Inget jag gör särskilt ofta men man vet ju aldrig   köpte en iaf.

Jag testade den till svampstuvning på färska champinjoner ikväll inte minsta svampbit fastnade någonstans och mjölet blev utvispat direkt. Skön att jobba med för mig som har ledproblem då den är lite fjädrande i skaftet.

Den ska vara suverän till ägg och det finns också en variant med inbyggd äggpickare tydligen. Jag som alltid vill ha 4 min ägg och står där med spegettisleven som är lite otymplig när jag ska ha upp det före dom andras.

Johnny är ju kock i grunden och noga med redskap och jag förstår lite bättre vad han menade nu.


Nu hade vi blivit lite hungriga men fick på väg till matstället syn på rean på skoAugust. Leif var ju där någonstans med och han har haft sina nästan utnötta gympaskor då vi åkt så han ska gå inomhus. Nu såg jag ett par fina grå varmfodrade kängor med urbra sula. Visserligen en strl större än han har men jag såg ett par bruna i en annan model med i rätt storlek så vi beordrade dit honom. Dom bruna ratade han direkt och skulle inte ens prova dom andra först dom var ju för stora. Men när han såg att dom var nersatta från 1100 till 399 kunde han ju tänka sig att prova.

Dom satt perfekt och var inte alls stora, han har ju ilägg i skor och det gjorde nog sitt till. Så han köpte dom och i kassan kostade dom helt plötsligt 299!! Tror ni han var nöjd? ja jag också faktiskt.

Sen dreglade vi lite över äkta skinnsandaler och ett par blommiga tygskor i blågult med dubbla skosnören, man kan välja om man vill ha begie eller blå   Men inget fanns i varken min, Cs eller Lisbeths storlek.


Mat fick bli vid Kvantum, C tog en nachotallrik, jag en räksallad och Lisbeth en kycklingmacka.

Sen in på TGR föe jag skulle ha grovmalen svartpeppar. Härav överskriften. Hittade bara något dom kallade Grillpeppar så jag trodde först det var blandat svart och vitt. " Knust Sort Peber" visade sig betyda krossad svartpeppar! Ja men det var ju det jag skulle ha! Vi skrattade gott åt att vi måste kolla på nätet för att fatta vad det var. Billiga kryddor som 17, det här var 2 x 60 g för 30 kr. Många roliga blandningar förutom rena baskryddor hade dom så tack du som tipsade om det.


Telia sen för att hjälpa Lisbet välja en mobil och prata lite bredband, slutade med att vi sänkte kostnaderna med en hundring kvartalet och skulle få nån ny manick gratis, router kanske det var :D


Åhléns, där jag skulle kolla om dom hade mina Penséskålar kvar, har 4 rosa och 1 blå och tänkte köpa till blå men dom fanns inte längre. Har dom till bl.a sås när man inte vill lägga upp den, men ändå vill att var och en ska ha en egen. Får kolla på stan.


En Smoothie i handen när vi åkte därifrån sen, C skulle träffa någon hon köpt böcker till skolan av vid Engelska parkens campus så vi släppte av henne där och skjutsade hem Lisbeth medans hon var därinne och vi ändå var i hennes hoods.


Hem och pustade lite innan L åkte på möte med släktforskningen tillsammans med Elle och sen fick han åka in igen då hon hade styrelsemöte med Handikappförbundet efter det. Blev en sen kväll och han slocknade tidigt.

C o jag värmde lite rester av soppan, jag gjorde en palsternacksgratäng med svampstuvning så åt vi av båda grejerna med lite bacon bara.

Familjen Annorlunda på TV med bara gamla familjer, lite trist. Nåt bakprogram från England sen men dom bakade lite konstiga saker tyckte vi.

C höll på med sin nya padda hon ska ha i skolarbetet. Hon har ju lite problem med det audiovisionella minnet som det så vackert heter, med en padda kan hon skriva fortare (ska ha tangentbord till) och även spela in en föreläsning om så skulle vara.


Men nu är kl alldeles för mycket igen, det toksnöar ute, har dalat lite flingor nu och då hela dan och även snöat ikväll men nu har det tagit i.

Ska sova om en stund ska bara kolla genom lite saker först   Godnatt!


Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards