Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 25 januari 2015

Hela Uppland är isigt

Av Neta - 25 januari 2015 01:03

Det har snöat av och till i ett par dygn nu.


 

Så här såg det ut i går natt, men man får ju aldrig det där vackra på bild.

Tempen hoppar väldigt mycket upp och ner, några minus i går på dagen, -10 igår kväll och -5 mitt i natten, lite på nollan idag och nu sjunker det igen.


 

Den här stackars kvinnan gillar nog balkongliv, hon har stått där på Linnégatan i stan i flera månader nu. Lite väl lättklädd tycker jag och nu är hon ju snöig också. Man hajar till lite och känner sig iakttagen.


Igår var jag själv nästan hela dan, så skönt att få vara det ibland. L körde in E till bad och då passa han på och fixa lite ärende till sig under tiden. C åkte in och pluggade lite på biblan, fixade mina bestick och på kvällen var hon och Turid med grabbarna på puben och gick sen och bowlade.

L och E kom ju hem och Elle hade köpt med färdigmat, 3 små rätter från en sushirestaurang nära Nelins som blivit vår favvo. Bra också för det finns ett parkeringsgarage där man kan stå gratis i en timme med P-skiva.

Först åt vi då de 5 sushibitarna med tillbehör som är med. Sen 3 kycklingspett i jordnötsås och 4 vårrullar eller dumplings med ris och sallad. En bra middag när man inte orkar laga mat själv, räcker till lunch dan efter med.

Jag har varit sugen på sushi hela veckan, kan få riktigt sug efter det. Godast är ju mina egna så klart men dom fråm "Mimmi Ekholm" är god tvåa.

Hon blev kvar över "På spåret" och en stund till men vid 22 körde L hem henna och kom tillbaka arg som ett bi.

Han hade blivit ikappkörd av Örbyhusbussen i kyrkbacken, L körde 50, fortare får man ju inte och det är ju dessutom halt nu. Ända till han skulle svänga upp hit låg bussen i baken på honom och när han saktade in och blinkade för att svänga höll han på få bussen i bilen, bussen som dessutom slog på hellyset så han knappt såg gatan så bländad blev han. Vi såg sen på turlistan att bussen var ca 10 min sen. Den skulle gå 22.11 härifrån och nu var hon fem i halv när han kom in. Men det hade han väl kunnat köra ikapp. Sällan L blir arg men det var han nu så ini bänken så han ringde eller mailade och sa till.


Ev får jag äntligen börja träna igen också. Arbetsterpeuten ringde igår och berättade att dom hade börjat med "Träning på recept" i Bälinge, en av våra grannbyar på måndag fm. I bygdegården av alla ställen. Mest sittande tydligen och det är ju bra för mig. Har mailat ledaren så nu får ni hålla tummarna. Är till o med april iaf. Och C kan alla måndagar från 9 febr. Måste ju ha hjälp av henne uppför rampen.

Ska lura med mig Bosse också.


Börjar bli lite förkyld men håller mig lugn så det inte förstör kryssen på fred. Vännerna från kusten ska också åka och säkert en hel del fler vi känner. Ska bli kul att se hur det är med Dansbandsvecka på båten.


Ja det var lite för nu, dags att dra sig mot   

Ha det gott alla som läser

kram kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Onsdag 17 april 22:58

Idag flexade C ut nån timme tidigare, åkte och handlade åt mig på Maxi. Köpte lite take away på Pong och kom hit. Jag åt 4 sushi, lite miisosoppa, och en 1/2 port kyckling med ananas m ris. Har kvar 4 sushi och halva portionen, som nog var mer en h...

Av Neta - Tisdag 16 april 23:03


Det här är ett gammalt recept, vi gjorde det som nattmat varje nyår på 70-talet. Frasig, ostig gratäng som äts med sallad. Förbereds ju dygnet innan och var lätt att bara grädda av till 12-slaget. Men kan ju serveras till en som inte äter kött om den...

Av Neta - Måndag 15 april 23:22

Hade mailat Karin vår arbetsterapeut om en grej med scootern. Armstöden var olika höga. Hon är ledig så det kom en annan som fällde upp armstöden och visade en rulle man skulle vrida på för att ställa in höjden. Hade jag kollat i pappren till scooter...

Av Neta - Måndag 15 april 01:11

Känns nästan lite overkligt stt jag faktiskt såg ett lodjur igår. Skrev om det i vår bygrupp och sist jag titta hade jag fått 119 likes och en massa kommentarer. De flesta gratulerar och några är lite avis. Men jag har också fått veta att Uppsala...

Av Neta - Lördag 13 april 23:20

Blev lite soligt o fint på sena em idag så jag åkte ut lite. Tänkte kolla hur det var att åka bakom mitt område. Spana lite på violerna som växer på ett ställe där. Lite orolig för vildsvinen men sist det skrevs om dom var dom norr om byn så jag åkte...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards