Mina ord och tankar

Alla inlägg den 11 februari 2015

Av Neta - 11 februari 2015 22:40

Har blivit smittad av Leif men har ju lite sämre motståndskraft än honom så igår och i natt var jag jättedålig.
När man sitter så mycket i en rullstol som jag gör är risken för sämre lungkapacitet också, det är bl.a Därför jag försöker gå så mkt som möjligt inomhus, att sträcka på kroppen. Men när jag blir förkyld märks det iaf. Slemmar igen jättelätt.
Inatt hade jag en 3 timmar lång hostattack, spydde slem och kippade efter luft. En av gångerna jag var på väg upp på toan tog luften slut och det svartnade för ögonen, vaknade på hallgolvet med benen över trappkanten så förmodligen hade jag försökt satt mig ner där. Ropade på C men hon sov så tog mig upp själv. Inte så lätt att höja rösten samtidigt som man bara hostar och hostar heller.

Kom på sen att jag skulle försöka lägga mig i framstupa sidoläge och då tog den ihållande hostan slut efter ett tag men fortf hade jag jobbiga hostattacker. Somnade några timmar till slut, och låg hela fm i nån slags dvala mellan attackerna.
Upp och försökte äta lite och C gjorde lite ingefärsdricka, det enda som faktiskt lindrar något. Vi såg det på fejjan igår. Varvade det med lakritsrotte på em och nu känns det som det vänt.
Ingefärsdrickan görs så att man skivar en bit ingefära, ca 2 cm tunt och kokar det i ca 15 min, sen häller man det i en mugg med en skiva citron i, fast idag var citronen slut så det blev en apelsinskivor ist. Sen rör man i en sked honung och dricker det varmt.

Jag är fortf matt och väldigt trött, hostar fortf men inte hela tiden. Känns som jag skulle behöva sova en vecka.
Skultuna på fred är väl bara att glömma och det är väl bara en tidsfråga innan C kroknar, Elle rosslar redan men håller sig härifrån. Jag är iaf glad att C hållt sig på benen och kunnat laga mat och så. Inte för att man är så sugen precis men äta lite måste man ju, blivit mkt soppor.
Hoppas jag verkligen blir bättre nu, för en sån pärs som senaste dygnet orkar jag inte mer.
Jobbigt att prata är det men tystnad har ingen dött av.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards