Mina ord och tankar

Alla inlägg den 26 februari 2015

Av Neta - 26 februari 2015 23:52

En del läser inlägg som fan läser bibeln.

Var i gårdagens inlägg skriver jag att jag inte unnar E att bo härute?

Orolig? Javisst, finns aspekter i det här som ingen utom våra närmaste vänner och vi själva vet. Men att jag skulle missunna henne det finns inte på kartan, klart jag vill ha henne här! Eller rättare sagt, jag vill ha henne där hon själv vill bo och nu råkar det vara här.


Var i inlägget snackar jag skit om någon som bor där? Vem är det isf? Jag skriver allmänt om oro för sånna jag vet funnits och ev finns fortf. Inte om en specifik person. Förstår att du som skrev bor där och det stärker min oro att det finns sånna som du i hennes närhet sen. Jag anar vem du är och jag gillar dig inte precis mer för att du inte kan stå för det.


Jag har bott här i 28 år, byn är inte större än att vi vet när något händer och oftast kan man ana vem det är också.

Jag vet alltså vad skit som hänt och vad som har bott där. Senast för några veckor sen var det en stor polisrazzia mot en av lägenheterna, sker det mot oskyldiga? Skulle inte tro det!


Nu ska E bo exakt så långt som man kan bo från den adr i området, som tur är.

Vi ser alla fram mot att hon ska flytta nu, det är ju det näst bästa som kan hända. Det bästa hade så klart varit att hon fick fortsätta bo där hon trivdes så bra men nu går ju inte det.

Förstör inte det här med skitsnack är du snäll! Jättebra om det är lugnt i området nu, vi lär väl också märka det så småningom isf. Men jag föredrar att bilda mig en egen uppfattning och det tror jag hon och resten av vår familj gör också.


Nog om detta!


Nu är golvet hemma också, vi köpte till hallen på en gång. Visst kliar det i fingrarna men med en dagstemp på 5 gr är man inte så sugen. Måste ju kunna ha öppet då man målar.


Kollade på silvertjejerna så klart, jag är inte ett smack idrottsintresserad, inte ens av simning längre men skidåkning kan jag se, det blir aldrig långtråkigt, händer nåt hela tiden. Och i morgon åker herrarna.... lär bli spännande det.


Någon undrade varför jag aldrig skriver om allt hemskt som händer ute i världen.

Det ha jag väl gjort? Men den här bloggen handlar ju mest om mig och min familj. Klart jag tycker saker och har till och med en politisk åsikt, men det ska inte vara det jag i huvudsak skriver om här. Även om jag ilsknar till på vissa saker och skriver om det då.


Nu ska jag    kalas i helgen och ska handla med C i morgon. Upp tidigt så vi är hemma till stafetten.



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards