Mina ord och tankar

Alla inlägg den 7 mars 2015

Av Neta - 7 mars 2015 00:42

Tack för responsen på mitt förra inlägg.


I dubbla brallor, vinterjacka och handskar var jag idag ute med scootern för första gången sen i höstas. Visst blir det kallt om benen men det är det nästan värt. Solen sken, fåglarna kvittrade och i skogskanten doftade det så gott av frisk luft. Christine var med, hon hade haft lite huvudvärk igår och jag tänkte att hon borde må bra av frisk luft. Hon ska jobba på boendet i helgen så hon behöver må bra.


Vågade mig inte så långt in i skogen, vet ju inte hur blött det är men vi stannade vid en stig och plockade blåbärsris.

Här bor jag!                  A                       E

 

Vi var i skogen som ligger till hö nära sjön, där ska Elle bo sen och vi kollade in hennes uteplats och entré på promenaden också. Ni ser husen där, längst upp ungefär mitt i bilden i skogen under E några cm ner.

Nu bor hon i den gula längan man ser i högerkantens nedre halva.


Jag bor till vä snett emot där E ska bo sen under A, 2-3 cm upp från Es nya område men ändå vid den väg ni ser som är väg 600, det ni ser här är väl knappt halva byn. Sjön är avlång men rätt liten, ca 1.5 mil om man cyklar runt. Vi har ett kvarter och en åker ner till sjön men eftersom vi bor på åsen ser vi den från hela baksidan över hustaken.

Kyrkan ligger nog ungefär mitt i byn.

Lånade bilden som är tagen idag av elverket.


Ja och när vi nu hittade så fint blåbärsris var jag ju tvungen att köpa mig lite tulpaner, ni ser affärn bakom kyrkan på andra sidan skogsdungen nära vägen. Hittade en fin blandbukett med lila, rosa och röda blommor.


    Måste samtidigt visa min nya tvålpump även om det blev dåligt fotat, han heter så klart Helge. 


I helgen ska det bli varmt och skönt, hoppas på fler scooterturer. Kanske lite fika ute och korvgrillning med. C jobbar iaf lö men bara till 14.30-20.30 Hon hinner se vilka som går vidare från andra chansen.


Nu ska jag försöka sova lite   






Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards