Mina ord och tankar

Alla inlägg den 8 mars 2015

Av Neta - 8 mars 2015 17:30

Idag har vi grillat en hamburgare till lunch, utomhus! Ja vi kunde även äta utomhus trots nästan full storm.
Först fundera vi på frukostbryggan för därnere var det vindstilla, så även vid badet där det ju är färdiga grillplatser. Men så kom jag på att vi kunde sitta på framsidan och öppna dörrarna till mitt lilla garage jag har till scootern. Då fick vi lä, om vi också hade ytterdörren öppen.

Så fick det bli. C intog trappen och vi lyfte ner lilla bordet från altan. Jag har börjat ha rullstolen i lilla garaget också, då kan jag bara rulla ut den om jag vill sitta ute. Slipper hålla på lyfta ner stolar o fixa dynor. Vi har även ett litet rektangulärt hopfällbart bord jag ska ställa där, det är inte större än en diskbalja men duger bra till fikamuggarna.
Dags att ställa ut soptunnorna utanför staketet igen också, för så mkt snö att det ska bli vallar igen får det bara inte bli nu. Där dom står har det varit grus en gång och vi hade cykelstället där, men vi fick inte ha grejerna i fred så nära gatan. Sönderskurna däck och trasiga på annat sätt stup i kvarten gjorde att vi flyttade in det på tomten. Nu har jag en sommaräng där för det finns fullt av självsådda prästkragar som spritt sig dit och innan dom kommer är det fullt med förgätmigej. Så det får vara så.
Det får jag iaf ha i fred.

Ska göra i ordning den utbyggnad jag har på altanen i morgon om det är fint väder. Det bord vi hade idag och dom stolarna ska vara där. Vete 17 om jag inta ska köpa mig en fin korg och lite penséer också. Kan ju ställa in den under tak och innanför vinterfönstren om det skulle komma nåt vitt. Den korg jag haft har gett upp av väder och vind. Vet att Plantagen brukar ha fina. Dom tål ju ner till minus 5 gr. Lika Bellis kan man också ha ute nu. Och alla vårlökskrukor. Ska nog gå och göra något fint att ställa där på trappen och även ställa ut trädgårdskaninerna.
Kan vara dags att ställa undan juldekorationerna nu med, haha dom är iaf inte tända längre och en del är nertager också.

Här ser ni lit av vår utbyggnad, det bästa vi gjort. Skulle ha den för att vädra på och kunna hänga ut mattor på, ist är det där jag har alla blommor i krukor och på altan har jag amplar och en blombänk.
Vädrar på altan och skakar mattor gör jag ute. Som det kan bli. Jord till nästa år har vi iaf. Blandar 1/3 av den med 1/3 del kompost och 1/3 del sand och det blir kanon, växer så det knakar.

Längtar till det här. Har ju till o med fått upp vatten på utbyggnaden.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards