Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 18 mars 2015

Idag for vi norrut

Av Neta - 18 mars 2015 23:17

Elle ville "göra nåt" idag så vi åkte upp till Kretsloppet i Tierp. Tryck på texten så kommer ni till hemsidan.


Jag behövde absolut ingenting


 

Ändå kom jag hem med det här   

Gröna spetsgardiner som ska få hänga i lilla vardagsrumsfönstret, tycker den linnekappan som hänger där nu tar bort lite ljus.

En korg jag kanske ska plasta och plantera i, om jag inte hittar någon bättre. Vill ju helst ha med handtag

 

Lika den här.

En gul korg i porslin, 2 Renate Stock-vaser från SEA, en plättlagg för värmeljus, en Carl Larssonburk med lock som sitter fast, 4 gröna ljushållare och en blå-vit ljuslykta och en äggvärmare i form av påskkärring modell större.


 

Fast vad den här donnan trodde den skulle värma vet inte jag   


SEA-vaserna har jag kikat på på tradera medn dom brukar gå på flera hundra, dom här båda varav C fick den ena kostade 15 kr. Där visste dom ju inte vad dom sålde.

Precis en sån här äggvärmare var jag med och bjöd på på tradera i fjol, slutade när den var uppe i 60 kr och den gick för strax under 400. Den här kostade 10 kr.

Blåvita ljuslyktan var från Nykvarn och kostar nog mer där än 5 kr

Gula porslinskorgen var bara min och jag gillar burkar med fast lock. Plättlaggen ska jag ha på altan, har ju så lite ljus därute...

Gröna ljushållare hade jag inga upptäckte jag när jag köpt de gröna dukarna, här fick jag 4 st för "ingenting alls" från Hemtex i obruten förpackning. Köpte även en ljusgrön blomma, mer som ett fat för (värme)ljus på Erikshjälpen i lördags.

Har ni inte varit där i Tierp så åk dit! Ligger längst ner på Grevegatan, efter Möbeln och Gammelgårn på hö sida.

Dom hade ett gäng golvljusstakar nu, försökte få E att köpa en till sin nya lya, men hon va inte intresserad.


Gick en sväng på Lidl, fikade påskmust och munk i solen och mös omkring lite "på stan" i Tierp innan vi åkte hem via Månkarbogrillen för sen lunch. Tog en tunnbrödrulle ute i solen och förstår precis hur dom kan överleva på gamla E4 trots motorvägen. Riktigt mos gjord på smör och så deras egen senap, fräscha rullar med riktiga grönsaker i med. Och räkor i räksalladen, bara en sån sak!!   

Månkarbo ligger typ 150 m från motorvägen ca 4 mil norr om Uppsala, när ni kommer till korsningen åker ni norrut och grillen ligger mitt i byn på vä sida. Å ja det får plats med orkesterbussar på parkeringen.

När ni är där köper ni med er senapen som görs där på grillen, 3 små burkar för en 100-ing, världsklass!!


Väl hemma så hade Christine som tränat i stan idag och inte var med kaffet klart och vi hade hallonmunkar kvar sen Lidl, där vi också köpt goda frallor till kvällens soppa som blev "ett skämt" kolla här

Mästerkocken och Renées brygga och sen hade den här dan gått med.


I morgon ska vi åka till stan, "löning" och handling, sen kommer Elle med hit och är här över helgen. L ska ner till brorsan sin och riva framvagnen på bilen. Det är nåt knas där så gud så lugnt o skönt vi ska ha, C jobbar en skvätt på fredag men sen ska vi frossa i tacos och egengjord sushi o bara ha det skönt. Behöver inte ens ut i kylan.

En riktig tjejhelg och det kanske kommer hit fler med. Vem vet, kanske du är sugen?   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Måndag 15 april 23:22

Hade mailat Karin vår arbetsterapeut om en grej med scootern. Armstöden var olika höga. Hon är ledig så det kom en annan som fällde upp armstöden och visade en rulle man skulle vrida på för att ställa in höjden. Hade jag kollat i pappren till scooter...

Av Neta - Måndag 15 april 01:11

Känns nästan lite overkligt stt jag faktiskt såg ett lodjur igår. Skrev om det i vår bygrupp och sist jag titta hade jag fått 119 likes och en massa kommentarer. De flesta gratulerar och några är lite avis. Men jag har också fått veta att Uppsala...

Av Neta - Lördag 13 april 23:20

Blev lite soligt o fint på sena em idag så jag åkte ut lite. Tänkte kolla hur det var att åka bakom mitt område. Spana lite på violerna som växer på ett ställe där. Lite orolig för vildsvinen men sist det skrevs om dom var dom norr om byn så jag åkte...

Av Neta - Lördag 13 april 06:16

Orkade inte skriva igår. Orolig för C som varit krasslig en tid och blev nån slags kulmen igår. Kl är halv 6 och det är ljust ute. Blå himmel utan moln. Vaknade strax före 5 av att jag frös trots långärmat och tjockaste täcket. Cirkulationen är n...

Av Neta - Fredag 12 april 02:07

Då har jag ändå rätt mkt kläder. Men tvätt blir det ju ändå å tvättkorgen rymmer ju inte hur mkt som helst. Tvättat mörk 40 idag å där är det alltid många tights t.ex. eftersom jag sitter o jobbar i köket. Spiller mjöl o grejer. Vissa saker är lite b...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards