Mina ord och tankar

Alla inlägg den 26 mars 2015

Av Neta - 26 mars 2015 23:54

dagens fynd

Av Neta - 26 mars 2015 23:44

Vi har börjat fundera lite på hur vi ska göra men bestämde oss till slut för att bara vara i påsk. Verkar ju som det blir minusgrader även dagtid både långfredag och påskafton, och då har man det skönast hemma. Skulle vi åka upp till Leksand vill man ju vara ute, stugan där ligger så nära vattnet med så är det kallt blir det så rått så här års.
Hade ju på ett vis varit skönt att åka hemifrån här där det står köksskåp och soffor i vägen i vard.rummet Men vi har ju ett kök också så vi får väl vara där om det kommer någon.
Kanske börjar vi med hallgolvet rent av. Kanske åker vi upp till Insjön över dagen eller så åker vi till Sthlm. Vi har allt öppet helt enkelt.

Leif kom hem i tisdags med en bil som är som ny, han har rivit hela framvagnen och åtgärdat nån obalans och fixat en handbroms, hjälpt bror sin och för det fått nya däck och en full tank. Tack för det!

Igår invigde dom ett nygammalt ÖoB här, ett av dom som ligger i södra stan bodde trångt och har fått nya lokaler. Köpte en ny traktörpanna i Tefal som var 100 kr billigare än annars. Sen lite bröd o kex som var bra pris på. Alla fick en fl Head & Sholders när man gick in, dom bjöd på korv och saft, kaffe och kaka och dom som handlat fick en ask Toffefe, det visste inte jag så jag köpte 2 för 22kr och tyckte det var billigt, men nu har vi 3 så påskgodiset är räddat. :-)
En sväng in på Willys på hemvägen och sen hem och gjorde våfflor.

Gjorde en kycklingröra med curry och kross ananas som blev urgod,,lite rödlök hade vi i med och så "kladd" Imat fraiche för C skull.
Rom, rödlök, räkor och " kladd" med och dessertvåfflan, hjärtat för mig, var med Nutella, färska råsockermarinerade jordgubbar och sprutgrädde sommju innehåller mindre mjölk än riktig.
Jag åt 7 hjärtan totalt och mådde skit sen, på gränsen till dumping.

Idag har C och jag varit på lägenhetsvisning i centrum, relativt nytt område. Det enda jag tyckte var bra var badrummet, som hade en nisch för tvättavdelning. Tvättmaskin och tumlare i bredd, arbetsbänk på det och ett dubbelt köksskåp med hyllor över det. Utan att stjäla utrymme i själva badrummet. Annars var det världens insyn, litet och trångt. Inget vettigt ställe för mitt scootergarage.
Stor balkong åt söder, men mot gatan och en husvägg som skymmer solen större delen av dan.
Området i helhet var inte jättemysigt heller. Jag visste det här men ville se den iaf, men hyra för en tvåa på över 8000kr hade inget intresse hos mig. Retar mig också lite på Uppsalahem som alltid går ut med en hyra i lägenhetsbeskrivningarna som alltid är höjda med några hundralappar sen. 310 kr i det här fallet.

Leif hade hjärtgympa idag och medans vi väntade på att det skulle bli dags åkte vi till Maxi, det visade sig att dom inte bara hade X-pris på fransyska som jag var ute efter utan även på jul, förlåt påskmust för 5 kr. Fick köpa 2 men vi var ju alla 4 ;-) en ljusgrön hönapöna med LED belysning, som ett ljus följde med mig också.

Sen skjutsade han upp oss till GC medans han tränade, så vi käkade lite och gick mest och skrotade. Jag köpte iofs en radio till köket på CO, en kub, vit med rosa magnolior på. 2 toutschlampor jag ska ha i städskåp och skafferi köpte jag med. Batteridrivna LED 2 för 49 kr. Börjar bli skumögd.
Var in en snabbis på Ica där med, dom hade X-pris på kaffe. Lite mer blev det väl men bara mat.

Det har öppnat ännu ett Blomsterlandet i stan och det ligger i Gränbystaden. Var dit och hittade äntligen en ny korg. Ska spraylacka den innan jag har den ute bara. Gjorde ju en påskplantering i den gamla så det får vara kvar i den. Följde med 2 gula blommor hem också.

Sen blev det hämtmat från Chop-chop, tog en dubbel idag, biffwok och apelsinkyckling, den senare blir lunch i morgon.
Kollat Familjen Annorlunda och Badhotellet. Norrströms i Fam A bor ju här ganska nära oss, såg på Insta att hon får köra en röd kombi med "Trettonbarnsmamma" skrivet på hela sidan ett tag, hur länge det nu är. :-) jag lär se den bilen för deras ungar går i skolan med grannens och är här och leker ibland. Tror det är 2 eller 3 av deras grabbar och så grannens 2, det hörs kan jag lova. Storfamiljens barn är rätt högljudda, hör aldrig dom andra annars. Jo om vi är ute så klart :-D.
Har läst hennes blogg av och till sen första året dom var med. Kommenterat ibland o nu har vi ju träffats också, större är ju inte byn. Har dock inget intresse av henne som många andra har. Vissa är helt galna bara dom ser henne, TV-kändisen :-D Dom var min favvofamilj också från början men inte längre.




Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards