Mina ord och tankar

Alla inlägg den 6 april 2015

Av Neta - 6 april 2015 01:33

Var det inte enklare att hälsa på förr? Då gick man till varann och knackade på, var det nån hemma åkte kaffehurran på. Inte svårare än så. Visst finns nån som kommer spontant ibland men oftast ska det planeras så ini vassen, även för lite fika bara.

Vi har några kompisar som ibland stannar när dom åker förbi då åker så klart hurran på och det grävs fram en bulle ur frysen.
Det händer också att jag kan övertala dom att stanna på middag och att det kan bli en spontanfest. Älskar spontanfester det blir så pretantiösfritt på nåt vis.
Man öppnar en fl vin och tar det man har och bjuder på.
Det har hänt att dom som bor i grannbyn och kommit så, åkt hem med bilen och sen åkt hem med 2-bussen ? älskar när det blir så.
Händer väl kanske mest på sommaren men ändå.
När vi bodde i stan gick jag förbi Mi o Ma när jag gick från bussen, och där kunde det bli spontanfest. Kunde ta många timmar från bussen o hem ? Numera bor ju vi några mil ifrån varann så blir inte så mkt spontant där heller nu. Fast det har hänt att dom åkt den här vägen hem och stannat då.

Men det är ju lika trevligt o bara fika med nån. När tjejerna var små hade jag många att fika med och även lösa världsproblem med. Men barna har växt upp och behöver inte oss mammor mer, man glider från varann och en del skiljer sig och rör på sig. Tror inte någon av familjerna till Cs dåvarande kompisar bor kvar längre. Numera fikar jag med grannen ibland men har inga direkta kompisar kvar här ute, många bekanta så klart men inte mer.
Jag åker ju så klart ner till Elle också och vi åker ofta till sjön tillsammans på somrarna. Det är enklare på sommarn.

Ja det var dagens fundering, nu ska jag sova. Lite vintrött efter kvällens planerade baluns.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards