Mina ord och tankar

Alla inlägg den 10 april 2015

Av Neta - 10 april 2015 23:42

Jodå nu finns det Kajor i våra träd också och det var väl väntat. Men vi kan inte göra så mkt åt det mer än att ligga på kommunen. Träden är högre än huset och L kan ju inte klättra upp och såga numera tyvärr. Åldern tar ut sin rätt. Vill egentligen inte ta ner dom heller, träd är bra för miljön och för oss ger dom skugga och svalka på sommaren. Det enda jag skulle vilja ta ner är granen, eller iaf skala av grenar nertill i hushöjd så vi får lite ljusare, den tar bort mycket ljus.
Kajorna började bygga hos oss tidigt i morse, vi stör så mkt vi kan men riva bona kan vi tyvärr inte.
Vi som skrev på listorna förra året får ju ligga på så kanske vi slipper dom nästa år.

Du som kommenterat det förra inlägget och påstår att du är min granne. För det första var inte så himla feg, våga stå för vem du är!! OM du nu bor här vilket jag betvivlar om man påstår det du gör.
För det andra har du fel, vi har Råkor också men inte alls så många som Kajorna. Sen finns Kråkor och Duvor med.

I morse vaknade jag av en smäll, hörts flera smällar sista tiden och dom är nog i avsikt att skrämma bort fåglarna. Vi pratar ljud som av starka explosioner. Det hjälper inte ett smack märkte jag, fåglarna blir upprörda några sekunder bara. Däremot kan nog andra djur både vilda och tama bli livrädda. Jag tycker det är onödigt.

Haft en underbar dag här idag så vi har varit mycket utomhus, mest i stan. Hann tyvärr inte ta någon mjukglass, det längtar man lite efter sånna här dagar.

Tog upp alla lökväxter från vinterförvaringen i morse, ja dom som var kvar. Märkte att L tömt Dahliakrukan i höstas, jag hann väl inte riktigt med där. Så köpte en ny knöl idag, Dahliaknöl alltså :-p
En rosa med flockblommor och som bara blir 65 cm. Kul med något nytt.

Mina ben gjorde mig nästan galen i natt. Tror jag smorde 5 ggr och jag vet att det inte är bra egentligen men jag blir smått desperat, längtar till solbehandlingarna men får väl börja själv med vårsolen kanske. Nu ska jag ta en klådstillande till i natt. Få se om det blir bättre, dom ser brännskadade ut nu så flagar huden av. Är så himla torr om händerna också.

I helgen ska det bli fint i morgon iaf, kanske blir det utomhusmatlagning. Wok eller grill det får vi se. Börjar snart bli dags för rose'säsong med ju. Härliga tider! I sommar får man väl läsa ljudböcker och lyssna mycket på musik på altan så man står ut att vara där.

Det går trögt med att fixa inne, nu vill han vänta till juni. Jag protesterar, blir så mkt annat då med flytten o.s.v vill inte ha det så här på altan till dess heller, nu kan vi ju bara sitta vid bordet ut mot framsidan och jag vill inte ha kvar vinterfönstren så länge heller. Blir ju rena växthuset därute.

Nu ska jag avveckla den här dagen. C är hos kompisen på andra sidan åsen men tror hon får skjuts hem. Kompisen har nyss tagit sitt körkort och tycker det är kul att köra.
Vi åt Hawaiiburgare ikväll så det finns inget att ta reda på i köket heller.

Ha det!



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards