Mina ord och tankar

Alla inlägg den 13 april 2015

Av Neta - 13 april 2015 23:17

Vaknade alldeles darrig idag och den enda orsaken jag kan se till det är mina klådstillande tabletter. Vaknade vid 3-tiden i natt av att jag låg och rev mig på ett ben. Så jag smorde med kortisonsalvan och tog en Tavegyl. Somnade som en stock efter nån timme och vaknade 6 timmar senare, så länge var det länge sen jag fick sova. Men som sagt så darrig!
Var iofs väldigt länge sen jag tog en sån tablett och jag tar den inte samtidigt som en värktablett, inatt hade jag iaf ca 4 timmar mellan. Tog voltaren vid 23 och den här vid 03.
Har ju sen bara en ganska svag blodtryckstablett, det är ju bara lätt förhöjt. Inget som ska påverka varann.

Inatt ska jag bara ta Tavegyl så får vi se vad som händer. Slipper jag klådan i eksemen så får jag ju sova iaf. Axeln har varit hyfsad idag som väl är.

Åkte in till stan idag och diverse pelargonställen för att försöka hitta en "Peppermint Twist" men fanns inget alls. Däremot hittade jag en limegrön Julros och lila Femöringar på Blomsterlandet. Dom hade ju Pelargonveckor men inte var det nåt särskilt, lite Mårbacka och Årets sort, för övrigt inget särskilt. Fina färger och så iofs.
Då hade dom lite bättre urval på Plantagen, där fanns både Tulpanpelargoner och Rosenknoppsdito med Mårbacka i flera färger. Men inte en äggskalspelargon där heller.
Ska försöka ta mig till Torsåker nästa vecka och se på specialbutiken där. Är ju några mil men kan ju vara kul bara att få komma dit. Tänkt det länge.

När vi gick inne på Plantagen idag så hörde vi plötsligt ett himla liv, tog en stund innan 2 småkillar hjälpte oss att fatta vad det var. Hagel

Elle som hade suttit kvar i bilen tyckte det var läskigt mycket.
Köpte mig i alla fall en orange-lila viol. Har haft precis den här förut, plockade frömav den och hade i flera år. Tänkte mig det igen nu.

Idag blev jag också totalförvirrad på en person. Fattar ingenting av vad hen menar. Vet iaf att jag inte gjort något fel.

Fick en fråga om varför Malung är så viktigt. Jo för att vi varit där ca 10 år i rad nu, ibland bara några dar och ibland hela veckan och att vi där under den veckan träffar och umgås med en del vänner vi bara träffar där. Vännerna är utspridda från Landskrona i söder till Luleå i norr, så annars är det Fb eller telefon som gäller. Där finns ju också det vi gillar bäst ca 4 timmar X 2 varje dag.
I år blir det alltså inget ( om vi inte vinner några pengar) men vi överlever nog. Tjejerna vill ju på bröllopet och då får dom det, å vi hänger med.





Den här bilden lånade jag från Kungsans Facebooksida. Inte fullt utslagna ännu som sagt. Så häftigt.

Nu ska jag gå och plocka lite innan sängen väntar!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards