Mina ord och tankar

Alla inlägg den 15 april 2015

Av Neta - 15 april 2015 22:59

 

Elle och jag åkte en sväng ner till badet på dan idag, har varit sol ungefär till 14, sen molnade det på ett tag men sen såg jag ikväll när jag satt i soffan att den lös igen, 14 gr har vi haft som varmast på em.


E jobbar ju hemifrån vissa dagar nu håller hon på med en verksamhetsberättelse. Men hon behöver ju rast också så idag for vi ut i solen.

Åkte övre vägen efter att ha träffats vid affärn, hon hämtade paket till mig först för jag vill inte åka in i affärn med scootern.

Jag kunde konstatera efter att ha åkt Nordstigen dit och sen när vi for tillsammans att det är rasande fint i trädgårdarna nu. Scilla breder ut sig som mattor, vårstjärnor och krokus också. Namnegrannen mitt emot har jättemycket vårstjärnor växer praktiskt taget i asfalten nedanför sin mur. Mina scilla och porslinshyacinter breder också ut sig. Det är så himla fint överallt.


Hittade vitsippor nere vid sjön, va tvungen att ta kryckorna för att komma åt dom i slänten och naturligtvis halkade jag till och gjorde illa mig, fattas bara vore ju inte jag annars.   


Vårlökarna i buketten snodde jag 3 st på Es gräsmatta.


 

Badet ligger bara och väntar på alla friluftsdagar som ska firas här i maj och på alla badare. En familj satt precis i strandkanten idag och hade grillat korv, 2 små pojkar fick överlyckliga vara i vattenbrynet i sina stövlar och galonisar jag hörde dom sa att dom fiskade. Äventyr för de små.


I dikena och i skogen bredvid vägen är det öar av violer, blåsippor och en o annan tussilago. Syns inte så mkt vitsippor så än men det exploderar väl efter helgen ska ju bli 17 gr på söndag.


Det är Körsbärsblommens dag på lörd i Kungsan men då ska det som det visas nu iaf bara bli 10 gr så vi åker nog upp sönd iaf. Blir väl inte fullt så mkt folk då heller. Hoppas kunna träffa en kompis från 08.



P-H spelar på Fyris i morgon em och L funderar på skippa träningen på sjh och åka och dansa ist. Gör han rätt i tycker jag, få se om jag åker med kanske. Beror på dagsformen.


Pelargonerna från Odla kom idag och är nu planterade, satte Dahlian och Femöringarna också och planterade om en del växter. Inte så smart med en värkande axel men skönt att få det gjort också. Nu är det bara att hålla tummarna för att allt tar sig. De röda brokbladiga jag köpte på mässan blommar redan.


Märks att Sverige är avlångt nu, man ser försommarbilder från skåne och snöbilder från norrland och allt där emellan på Facebook.   


Men nu avvecklar vi den här dagen tycker jag, snart midnatt. Natti natti!





Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards