Mina ord och tankar

Alla inlägg den 17 april 2015

Av Neta - 17 april 2015 00:48

Senaste veckorna har jag letet som en galning efter en äggskalspelargon, den har en blomma som är både fläckig, randig och prickig samtidigt kan man enkelt uttrycka det som.

 

Peppermint twist, en av dom som mina kära inte vattnat i vinter. Finns ingenstans och jag började bli lite småledsen över det.

 

Men så hittade jag den här på Tradera, Divas Raspberry Ripple så ev får den kompensera, iaf så länge.

 

Såg denna på Tradera också, Mallorca heter den, la den i minneslistan så får vi se sen. Otroligt fin.

       

Det här är dom som kom från Odla.nu Fireworks (stjärnpelargon) Moonlight Lady ramona, Mexican Tomcat (hängpellis) och Appelblossom Rosebud. Dom 2 sista har jag haft förut.

   

Dom här köpte jag på mässan, Kathy och Wilhelm Languth (Herrgårdspelargon) Skulle vilja ha en brokbladig med rosa blommor också.


Jag vet inte varför jag är så förtjust i pelargoner, har inget med barndomen och göra iaf för min mamma hade inga vad jag minns, inte mormor heller. Där var det Fuchsia, Flitiga Lisa och Saint Paula i fönstren.

Farmor hade Browallia, Blomsterlönn, Blomsterbjörk och en gigantisk Bouganvilla. I sina balkonglådor hade hon bara Dahlior.

 

Fuchsia är jag också förtjust i, speciellt en som heter Dark Eyes, det är en tredubbel mörkt blå med röda kronblad. Hoppas jag hittar den eller en annan blåröd som inte är häng.

 

Dom här är iofs också fina.


Jag åkte aldrig med in till dansen idag, tror L hade kul iaf. Men han kände sig lite orutinerad.

P-H hade varit bra, förstärkta med dragspelare till gammeldansen. Deras gamla basist Jörgen hade varit där också men mest stått och lyssnat. Nu börjar jag längta till kryssen i slutet av månaden så jag också får höra dom. Känner mig inte bekväm på dansställen längre, bättre på båtarna där är det på ett annat sätt. Båt ska vi åka på lörd med, men bara över dan. C jobbar i morgon så vi bytte dag.


Fick ett bluffmail idag med Elgiganten som avsändare, som en orderbekräftelse. Lite läskigt med så riktig avsändare som elgiganten.se men som tur var drog jag öronen åt mig. Visste ju att jag inte beställt nåt så klart men tänkte om någon beställt i mitt namn, sånt hör man ju också om. Men jag gjorde faktiskt en polisanmälan på mailen också just p.g.a avsändaren och tog så klart kontakt även med Elgiganten. Annars har jag mest fått från banker, företag och Itunes, de senare 8 st i förrgår och 5 st igår, alla med olika avsändare. Sen alla dessa spelbolag som tycker man ska gå med, jag Klixar ibland på datorn men i övrigt har jag aldrig spelat ett spel. Inte ens TV-spel sen E låg på sjh för 20 år sedan.


Vad tycker ni om sånna som vänder kappan efter vinden? Som kan älska dig ena dan och sen är du inte vatten värd andra dan. För att så småningom svänga igen. Finns en annan benämning också, Energitjuv. Enerverande människa iaf.

 

Under flera år la jag ut kaffe på rabatterna för att katterna inte skulle skita i dom, nu förstår jag varför vi aldrig hade Kajor här då fast vi haft bo i skorstenen. Jag har aldrig sett någon död fågel här heller. Men tipset jag fick av namnekompisen verkar ju stämma iaf. Men nåt kafferep blir det nog inte ändå, dom har ju ungar nu snart.


  Dags att sova! Natti.


Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards