Mina ord och tankar

Alla inlägg den 18 april 2015

Av Neta - 18 april 2015 00:18

Marie, Ingemar och Jonas i semifinal! Domarnas röster mot folkets och då drog Jonas Björkman det kortaste strået och Ingemars fru får diska en vecka till!

Ingen av dom här tre har ju kunnat dansa eller har varit dansare. Maries musikalitet och taktkänsla har säkert gett henne en fördel men jag tror faktiskt Jonas haft fördel av sin sport också, man måste vara mjuk i kroppen om man spelar tennis. Dessutom har han haft en naturlig taktkänsla som inte Ingemar har haft.
Många av er kanske tänker att Marie visst har dansat med A-teens, men gjorde dom verkligen det? Att vicka på rumpan och sträcka upp armarna samtidigt som man synkroniserar steg är inte dans för mig, men hon har lärt sig ta emot koreografi och fått in taktkänslan iom det. Klart det varit en fördel.

Tycker faktiskt att Ingemar gjort den största resan och unnar honom därför finalplatsen. Kommer att skrivas spaltmeter om att Jonas borde haft den i stället men det struntar jag i. Hade kanske helst sett Jonas i finalen mot honom men nu är det som det är. Ingemar vinner! det är min tro, "folket" kommer att se till det! På fredag vet vi!

Idag har det varit kallt här och ömsom grått och ömsom sol, lite regn då och då på det. Inga långa skurar utan bara korta. Blåst också.

Vi for in till stan, Elle ville ha skjuts till sitt bad och Leif och jag tog en fredagsfika på GC. Kvantum har det för 20kr, en stor, och då snackar vi typ dubbel mot normalt stor prinsesstårtbit och kaffe för 20kr. Mådde nästan lite illa och L fick ta det sista på min. ? han och jag gick sen ett varv på Clas Olsson, spontanköpte en vattenautomat med frysrör i, 3,7 liter.
Lite batteribyte på en klocka och ett varv på Åhle'ns hann vi också.
Hämtade Elle och for upp till Stenkakan för lite lunch efter att vi hämtat lite vårlökar till henne som hon hittat i nån skänkesgrupp på fejjan. Jag åt en inte så fräsch Räksallad, äggulorna var gröna och ruccolan mer än vissen. L fick en smaklös pizza men E var nöjd med sin kebabtallrik. Killarna som jobbar där är däremot otroligt trevliga och hjälpsamma.
Ett varv på ÖB, bl.a toapapper och lampolja. Sen in på Rusta där E köpte en skohylla som passar till hennes egen hatthylla som hon så klart tar med sig. Hon köpte även sovrumsgardiner i turkost, plupplast och silkespapper till flyttpackningen.
Hon fick första hyran på nya stället nu, men trots att hon skickade in ändringen direkt i januari så har inte nya bostadstillägget kommit. 1400 är en stor höjning då men som tur är har hon spart det hon kunnat nu när hon haft halv hyra. Men eftersom hon får ett rum till nu och en uteplats till vill hon ju handla lite med.
Hon har lägenheten från 4 maj, men får bo kvar gratis i sin gamla medans den nya totalrenoveras. Bostadsanpassning är ju inblandad där också.
Lite mathandling på det.

Ja sen hämtade vi Christine på hennes jobb, åkte hem och gjorde pizza, den andra idag för L men min var iaf inte smaklös.
I morgon åker vi en dagskryssning, ska bli kul. Vi har inte varit på Rosella på länge nu. Lite blåst får vi räkna med, men bara ca 8 skm. Känns väl ändå på den lilla båten.
Det sägs att vi ska få lite värme nu från söndag! Hoppas på det då eftersom vi ( läs jag ) vill kunna börja med böket snart ?

Ja det var lite för nu, ska väl lägga mig hyfsat ikväll, sov inte mycket i natt. Nattinatt!













Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards