Mina ord och tankar

Alla inlägg den 19 april 2015

Av Neta - 19 april 2015 15:40

Har man någon form av diagnos om man inte hänger med i det?
Om man tror på vad folk säger/har sagt men att dom sen gör tvärtom? Ska man glädjas med dom då trots att man är så förvånad så hakan hänger i knävecket? Att man märker att det dom sa så gravallvarligt och till och med med en tår på kinden inte stämmer längre, eller om det någonsin gjort det.
Vad är det för spel? Kan någon förklara det för mig?

Eller när man " i förtroende " får veta något om någon och märker att personen som anförtrott detta till dig ändå är " bästa kompis " med personen dom pratat om när dom ses eller hur bra dom är när denne skriver till till personen på facebook.
Jag fixar inte det. Vänder mig ist bort från den som anförtrott mig. Har hänt att jag märkt att den dom snackat goja om är hur trevlig som helst med om jag sen träffat den personen flera gånger. Då fattar jag ännu mindre det där snacket och hur man kan bete sig så.

Jag undrar vad jag har för diagnos som inte fixar att vara så eller inte kan bete mig så själv!
Är jag för rak helt enkelt som hellre säger som det är än låtsas att allt är bra?

Läskigt är det också att jag vet att en del som sysslar med det här kommer att hålla med mig, iaf officiellt!

Av Neta - 19 april 2015 00:37

Vi hade en fin tur, först till Kapellskär i vårsolen. Se alla blommor vid vägkanten och vid hus man åker förbi, i parkerna i Rimbo och dessutom se folk fixa vid sina torp. Finns en del efter den vägen. Dit är alltid mysigt, hem är drygt. :-D

Redan utanför terminalen mötte vi Roslagsdansaren nr 1 och ett par från 08. Inne mötte vi sen namnekompisen, en bekant från trakten och ett äldre par och deras barnbarn med kille. På båten sen ytterligare ett par st. Men så blir det när man har samma intresse.
Sen en man tror man är bekant med för det har man varit i många år tidigare. Så kan människan inte ens hälsa! Nej men slipp då!

Micke Ahlgrens är den orkestern vi dansat mest till någonsin, jag har känt Micke sen vi båda var unga och gröna, tror han var 16 och då borde jag varit 19 då. Han spelade ju först med Roynes i 100 år så där och dom for vi hela vårt kompisgäng i Ungdomsringen runt på. På den vägen är det kan man säga. Jag dansade min sista dans till dom, en låt på deras 20-årsjubileum med Göran, sen dess har jag inte dansat. Nu firar dom 25-årsjubileum så det är alltså i 5 år jag inte kunnat dansa.
När vi var på dom i Skultuna i december hade vi inte varit på nån kryss med dom på ett par år minst. Så nu var det iaf "bara" 4 månader sen. Men det spelar liksom ingen roll, man tar bara upp tråden då man ses. Lite mysigt faktiskt!

Blåste väl lite på havet idag, men inget man blev sjösjuk av. Golvet kom väl lite fortare för dansarna ibland bara. Fin underhållning, god mat om än lite dåligt kryddad efter vår smak. Potatisgratäng och pannbiff med lök. Lite räkor innan och god sallad till. Marinerade gröna bönor, vet ni hur gott det är?

Dagen gick fort och den dryga hemresan tog ju slut till sist. Böta får man ju göra för att man sitter still i samma ställning och för att man har skor och strumpor på sig en hel dag.

Då ser man ut så här! Tur det finns cortisonsalva. Väntar på att den ska torka in nu så jag kan köra en sväng med den mjukgörande också. En av sakerna min SLE ställer till med förutom inflammationerna i lederna. Huden torkar ut på vissa ställen. Har en torr fläck på hö underarm också, stor som en femkrona och lite på ena höften. Tror ni ja längtar till sommar och "hoppiskor" eller? Blir bättre då.

Väl hemma blev det lite TV och en sängfösare.


Så nu säger Gunnar och jag Godnatt!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards