Mina ord och tankar

Alla inlägg den 20 april 2015

Av Neta - 20 april 2015 23:00

Bra mycket varmare än de 11 gr jag såg i någon prognos. Vaknade redan 7.30 pigg och utvilad, å ja det är tidigt för mig.

Fixade och donade lite innan frukost så vi åt lite halvsent, jag har ju svårt för att äta direkt på morgonen. L och jag åkte in till Ikea, började med kaffe och en mjukglass. Sen genade vi genom kassorna direkt in på blomavd där jag hittade stora lerkrukor inkl fat till mina pelargoner för 39 kr. Kollade på Plantagen senare det kostar bara faten där, krukorna där kostade 69.

In en snabbis på Coop sen för att kolla om dom hade blå blomlådor till mina ställningar på utbyggnaden men icke en enda blomlåda hade dom.

Hämtade C vid gymet och åt lunch på Rixos, sen gick hon och jag till Plantagen där jag hittade svarta blomlådor iaf. Jag har en ganska enkel ställning till lådorna därute, den hade dom kvar fast bara blanka och ihop med en svart låda för 199 kr, bara lådan kostade 49....

 

Ställningarna kan ni se här (tryck på bilden) och dom där blå lådorna blev väl målade en gång efter det att den här bilden togs men nu var dom oåterkalleligt slut, spruckna och hade gått bitar ur kanterna. Men nu har jag lika fast svarta. Börjar bli dags att olja därute igen också, kanske ska göra det innan jag gör djungel därute.

Köpte även jordgubbsplantor som jag ska ha i en av pallkragarna.

Sen skulle L på ÖB och vi hängde med. Ja sen ville C till Återbruket. Hon hittade en 90 cm bred hylla, som en Billy fast bredare och med skåp nere för 20 kr, ja det var röd lapp.   Vi skrattade då vi betalade den. Fattas 1-2 hyllplan men det hoppas vi kunna hitta annars får väl L göra några. Det är iaf 2 hyllor i skåpet och 3 över. Vitt och inga repor just så en trasa och lite såpa på den och den är som ny.


For hem och handlade lite måste ha-saker på affärn, och sen gjorde vi köttfärslimpa, så gott och kollade på Parneviks och Ernst.


Nu ska jag avsluta här och hoppa i säng. Hoppas på lika fint och varmt i morgon. Va fortf 16 gr kl 20 ikväll. Gonatt!   



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards