Mina ord och tankar

Alla inlägg den 29 april 2015

Av Neta - 29 april 2015 21:53

Ja kanske inte C om man ser dansmässigt, hon hade rätt mycket "stjärngossar" där. Men vi satt mest och lyssnade, va lite mycket folk på golvet, så L gav mer eller mindre upp dansen och satt med oss.
Men det märktes också att det var dansare på golvet, flöt på och inga knuffar eller så. Log för mig själv, hur många kurser har man inte predikat dansordning på. ;-)

Kul att höra Fernandoz, va ju så länge sen och kul att höra lita andra låtar. Slapp Främling denna gången iaf, så inga prickar :-)
P-H låter hur bra som helst i nya sättningen. Förstår inte varför Linus inte sjöng med Martinez, det hade lyft dom ett snäpp.
Sången hos P-H med fyra stämmor är fantastiskt bra, inte för att det nånsin varit dåligt med Micke, Pelle och Björn, men 4 stämmor låter mer än 3 så är det bara. Och vilka stämmor sen, både Pierre och Linus sjunger fantastiskt bra.

Många vi kände på båten, inte bara dom vi visste om heller. Pratade lite med Janeth på väg upp i natt och då kom Anders också så jag fick tala om hur bra dom också var.
La oss rätt tidigt C och jag, redan vid 3.30, hon hade ont och lite kramp, lite sömnbrist sen innan också. Jag var rätt mör då också. Så sov vi nästan över " frukosten" också. Vaknade 11.30 så vi kom aningens sent upp till dansen, men äta måste man ju.

Såg även FernandoAnders i Pers soffa och det är ju en kul grej, lite om hans karriär och lite anekdoter varvat med lite sånger han kanske inte sjunger varje spelning. Han sjöng bl.a Dan Andersson.

Ja tiden går fort när det är kul. Dax att åka hem och det gjorde vi i ömsom regn, ömsom sol med härliga regnbågar och stundtals kolsvart himmel.
Handlade i stan där man verkligen kände Valborgsstämningen, gatorna runt spektaklen är avstängda och man såg ju vad folk hndlade, var mkt pot.sallad, meloner och grillkött förutom sillburkar och gräslök ;-D

E och jag ska strax göra vår potatissallad och fylla smörgåstårtan. Sen får vi se om det blir plan A eller B. :-)
Till jordgubbarna som vi köper i stan i morgon, det är jordgubbsförsäljre i princip varje gathörn, hittade vi det här på båten.

Med kristallhjärta och allting, medeltorrt med smällkork, precis som det ska vara. Finns barn som samlar smällkorkar i Universitetsparken i morgon och det är flera tusen. Måste hitta nåt till L med, han måste ju köra hem. E och jag kan ju inte dricka den där själv så har försökt mutat dit Christine och hennes kompis, få se hur det går. Tror iaf inte dom skulle på skumpasprutet.

Ja skriver om dagen i morgon kväll, nu ska jag göra potatissallad o ta fram rostbiffen.
Ha det! Och tack igen till alla vi träffat på båten.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards