Mina ord och tankar

Alla inlägg den 4 maj 2015

Av Neta - 4 maj 2015 00:04

Ja det känns så, det har gått i ett. Känns som jag upplevt lika mkt den här veckan som jag gör på en månad annars.
Kryssningen, Sista april, lite mellandag 1 maj då vi bara åt sillfrunch med " grannarna" sen skjutsade vi C till Sandby.
Gårdagens middag med B & A och idag har jag fixat med deklarationer, tömt telefonen, betalt lite traderagrejer och småplockat lite. Elle är hemma hos sig igen, jobbar i morgon så L ska hämta hennes nycklar på U-hem e 12. Jag ska på " årsbesiktning" och få nya recept. Få se om jag går igenom ;-D
I morgon ska E gå igenom lägenhet och utemiljön med arbetsterapeuten.
Den här veckan ska golvläggarna lägga nya ekgolv och nästa vecka kommer målarna, vi ska börja flytta förrådet resten flyttar Uppsalahem. Bara att få upp hennes 3-hjuliga cykel från källaren känns som ett spännande projekt. Trångt som 17.
E ska ställa sina klappstolar i klädkammaren på nya stället och ta dit en vattenkokare och lite snabbkaffe till hantverkarna. Dom kan ju behöva nån rast. Kanske kör vi dit hennes altanbänk och nåt campingbord hon har och ställer på altan också. Ska ju bli varmt.
C har en skoldag den här veckan och försvinner ut på sjön 2 dygn. Bra för då ska hon få köpa mer av det där goda pratbubblet.

Maj var ju tidigare en hektisk månad med avslutning på alla aktiviteter och grillkvällar med klasserna. Den kommer bli hektisk för oss i år med men av andra anledningar som att hjälpa E och börja med köket, allt ska ju ut och golvet fixas så det inte knarrar innan vi kan börja måla. Sen ska stommarna upp och ett högt och en massa småholkar ovan överskåpen platsbyggas. Känns som vi borde börja planera det där.
Christine åker ju till småland och öland med kören över Kristi Flygare, kom på att det är ju för 17 nästa vecka! Har kännts så långt borta men tiden går..... Synd man inte kan åka ner o kolla på dom, det är många kyrkor dom ska sjunga i. Och Öland så här års......bara det! Kalmar är nog inte så dumt heller :-)
Påminner mig om att jag måste ringa kompisarna i O-hamn, tror inte jag talat om att hon ska sjunga så nära. När den där turen är över har ju plötsligt halva maj gått med, sen har jag visst en son som fyller 40 också innan månaden är slut. Fattar inte att han är så gammal :-D, time flyes! Sen är det ju Mors Dag med. Mycket framöver!

Men nu ska jag först fixa lite för morgondagen, en dag i taget :-)


I stan igår, börjar bli grönt nu.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards