Mina ord och tankar

Alla inlägg den 11 maj 2015

Av Neta - 11 maj 2015 23:08

 

Upptäckte det här, förstörda byxor. La dom i tvätten för några dar sen och fick dom så här. Dom låg i en "mörk 40" och jag har bara inte orkat titta på resten som låg i den maskinen.

Jag kan ju inte gå ner i tvättstugan längre så det är Leffe och Christine som tvättar, men ingen av dom har använt klorin eller nåt annat som kan ha orsakat det här, nää då.

Det gör mig faktiskt mer förbannad än dom förstörda brallorna som dom för övrigt ska få bleka och färga om. Som två trotsiga 3-åringar står dom där två vuxna människor 72 och 22 år gamla och blånekar trots att beviset ligger framför dom. Hur kan man bli så blåst?? Någon av dom blåljuger mig rakt i ansiktet.

Ja så dagen började inte bra, när jag blir arg på riktigt då blir jag det och jag hade dessutom sovit skitdåligt och det gjorde inte saken bättre precis.

Så less på respektlöshet!!!

Jag lovar att smockan hängde i luften och det är inget mot vad den kommer att göra om jag hittar fler plagg. Jag slår så klart inte, jag har min spärr men nog f-n ska det svida det ska dom bli varse isf.

Så jäkla frustrerad över att inte kunna tvätta själv, får nog fixa en trapphiss iaf fast jag inte ska bo kvar för gott om lägenheter jag kan bo i är det ont om.


Ja det här har förstört hela dan, gott om pengar till kläder har jag ju inte, 17 gr ute men blåst from hell gjorde att jag skickade ut L att sätta ner jordgubbarna och en perenn jag köpt på Tradera. Hade ambitionen att åka ut när C skulle till jobbet men hon ville bli skjutsad och E ville vila, var på provtagning i morse och sen jobbade hon. Hon var upp till lägenheten och pratade med målaren, men sen åkte hon hem.

Ist beställde jag lite nya fräscha tights och leggings, både korta o långa (som L o C ska få betala)


I morgon skulle han iaf till Elle och skruva ner det hon har på väggarna på altanen, att han borde riva köket så det är klart på månd när han får nya pengar och ska köpa nya golvplankor finns inte i hans skalle nu. Undergolvet ska fixas så det inte knarrar innan det golv jag köpte ska på. Funderar på om jag helt enkelt ska anlita någon som gör alltihop och låta han betala. Då kanske det är klart nån gång.

Finns det snickarmålare??   


Kompisen från Oskarshamn ringde idag, jag hade ju mailat om att C sjunger i Kalmar nästa helg. Kan dom så åker dom ner och lyssnar på henne, vi pratade lite om att dom ev kommer upp i sommar med. Dom har faktiskt inte varit här nån sommar sen dom flyttade härifrån. Tänkte E skulle få låna ut sin lägenhet eftersom dom är 3 pers. Hon får vara här.   


Annika ringde också och vill bjuda på födelsedagsfika i morgon och det tackar man ju inte nej till. Trodde hon skulle ha det i helgen. Brukar vara mycket folk och en trevlig trädgårdsfest när hon fyller men i år får vi nog vara glada om vi kan vara i uterummet, 11 gr är inget uteväder. Det går så klart det också   Hoppas på trädgårdsfest när Bosse fyller 6 juni ist.   


Inget särskilt på burken ikväll heller, Parneviks är ju slut   kollade på det där programmet där dom åker till hus och ska gissa vem som bor var. Men har man sett ett sånt så har man sett alla. Har sen gjort en blogg om buffémat och innan det la jag in soppan jag gjorde ist för moussakan idag, orkade inte hålla på med det.


C kom nyss in på messenger, hon jobbar dygn med sovande jour men ska ju upp tidigt så hon sa godnatt. Jag ska också avveckla den här dan för kl är nästan midnatt nu.

  Sov gott!



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards