Mina ord och tankar

Alla inlägg den 13 maj 2015

Av Neta - 13 maj 2015 01:04

Vet inte om vår kompis Annika kanske är Pippis Annika och ärvt sin mammas talang för kafferep ;-D
Det var iaf nåt i hästväg och fanns inte en chans att ens smaka på allt.
2 tårtor, en hemgjord jordgubbs och en prinsess, 2 pajer, en rabarber och en jordgubbs, vaniljsås och grädde, hallontosca, kokostosca, After eightkladdkaka,,Årekaka, bullar och iaf 5 sorters småkakor. Då har jag säkert klömt nåt iaf. Kaffe och mandarnlikör plus nån annan likör som också var gul och fruktig drack kompisen Eva och jag. Sen var det väl 7-8 likörer till och både punch o whiskey. Dom åker ju båt lika ofta som vi och många flaskor blir det. ;-) å nej hon fyllde inte jämnt ;-)

Vi kom tidigt och mötte ett par i dörren. Efter oss dök Eva o Danne upp med båda ungdomarna. Eva och jag bodde på varsin sida på Körvelgatan, hon bodde på Micke o Mariannes gård och vi har gjort mycket kul ihop. Nu är hennes dotter Elin o vår Christine kompisar och det är ju kul. ? fick nästan slag då jag såg deras son Simon, va väl 5 år sen jag såg han sist, o jädrans va lång han blivit. Men det är ju skillnad på att vara 12 och 17.
Ja sen kom det 6 grannar, Bernt också en danskompis från förr. Flera andra kompisar med. Blev lite varmt i deras stora kök. Hög stämning som smolkades av att Eva berättade att hennes pappa gått bort i fredags. Har ju under åren träffat hennes föräldrar ett antal ggr. När det strax efter kl 20 kom ett gäng på 5-6 pers till så bröt vi upp tillsammans med dom. Då hade vi suttit där o jäst i 3 timmar.

Skjutsade hem Elle och for hem och gjorde lite vickning, vi hade bara ätit lunch, men sent och efter 2 pajer och en liten tårtbit + After eightkaka kände jag att jag behövde nåt salt. Christine var på körövning och hade ätit lite dåligt på dan med, hann inte ta lunch på jobbet och åt den med oss då hon kom hem vid 15. Messade och frågade om hon ville ha korv med bröd och det ville hon.
Slängde några Roslagsgrillare i stekpannan. Så åt vi det medans vi kollade igen lite TV.

Fick ikväll veta att de flesta av de vi umgåtts med på danser under åren, även Mi o Ma ska på MAs fest i morgon. Vi har ju velat men jag blev lite sur över att ingen kollat med oss. Hade jag vetat det här kanske vi prioriterat om, men uppenbarligen är vi inte så intressanta längre. Märkligt att det händer nu när jag inte kan dansa längre.... Otroligt besviken på vissa. Jag är väl samma människa nu som jag varit alla 30-40 år vi varit vänner och så helt plötsligt verkar man vara utesluten. Ingen räknar med oss längre. Men vi dög alla år jag var rörlig, den som fixade allt och man kunde komma till Siggis.

Nu ska iaf Elle på styrelsemöte med sitt nya jobb i morgonkväll. L har lovat att skjutsa. Jag har tänkt att vi ska åka och kolla på nya aktivitetsbanan i Sunnerstagropen under tiden, den är anpassad även för rullstol och Annika som ju jobbar på hab har tipsat om den. Kanske är det ett ställe jag kan träna på, iaf sommartid. Ska finnas bl.a en stocklyft och lite ben och balansövningar. Hoppas det inte regnar bara, just nu fullkomligen vräker det ner här.

Ja det var lite för nu, både roligt och tråkigt.












Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards