Mina ord och tankar

Alla inlägg den 14 maj 2015

Av Neta - 14 maj 2015 01:04

Var ju skitledsen igår kväll och hade svårt att sova och inte blev det bättre att "någon" svamlade i telefon i morse o sa att jag inte ville åka på MAs fest för jag inte kunde dansa.
Det stämmer när det gäller dansställen men det här var ju något annat. Hade jag bara vetat men det fick jag ju inte!

Dagen har fortsatt i strul, vi åkte in till stan och när vi ska plocka ur rullstolen är inte dynan med trots att jag sa att han inte fick glömma den det sista jag sa. Den är för hård och för tung för mig att bära. Elle skulle in på Rusta och då satt jag kvar i bilen, dom köpte 2 billiga dynor där och så hade vi Es sittdyna och gick in på ÖB där E skulle ha krukor och jag lite mat. Satt ändå för lågt och vi skulle ju handla på Maxi medans E var på mötet, jag fick så ont av att sitta fel så jag bara beordrade hämtning av dyna hemma när vi skjutsat henne dit. Man får ju stå sitt kast eller hur? Surt blev det men jag struntade faktiskt i det, jag hade inte gjort nåt fel!

Har regnat floder av och till idag och vi har även hört åskan. Då vi åkte tillbaka in så såg jag en härlig regnbåge.
C ringde om en strulande överföring *suck* va pengar hon skulle haft och vi kunde inte hjälpa.
Framme vid Maxi gick det inte att låsa bilen med dosan, den strular av och till men vi vet inte varför.
När han skulle låsa med nyckeln så fastnade den. Ja men va f-n.... Men den gick inte att rubba.
Började till o med regna så han körde in mig och gick ut och fortsatte försöka få loss den, gick inte att komma in i bilen heller.
Jag satt innanför dörrarna och väntade o såg hur han försökte. Sen kom han in och vi gick till verktyg för han ville öppna dosan. Alla skruvmejslar var förpackade och på parkeringen stod bilen med nyckeln i förardörren.
Han lämnade mig vid schampohyllan och där satt jag i 45 min. Han frågade i kundtjänst men dom hade ingen skruvmejsel som var så liten.
Till slut rullade jag ut, behövde kissa då kom han in och lånade mitt kort för att köpa 5-56, så jag rullade till toan och där på handikapptoan fanns inget lyse och jag höll på riktigt på att kissa på mig.
Ja var ju bara tända ficklampan i mobilen och ställa den på skötbordet, det gick ju. Ut därifrån och hämtade en scanner, då såg jag att han fått upp bakluckan. Men ingen dörr ännu.
Han kom in med kortet, klockan gick och jag tänkte att jag får handla själv, har ju svårt att rulla mig själv men tog mig till brödhyllan iaf. Scannade 2 bröd och hade liite problem att få i dom i kassen jag satt på rullens handtag. Då kom han äntligen, hade smort så han fick ur nyckeln och för säkerhets skull låst på min sida.
Ni som har dosa, glöm inte smörja låsen lite då och då!
Turbohandlade för Es möte skulle sluta 20.30 och nu var kl 20.40 Ner till Fyrishov där hon var.

Fick vänta en stund och fotade en dubbel regnbåge. Hon var som tur var lite sen. Sen åkte vi hem och det var rätt snyggt på himlen åt det hållet med.

Väl hemma var blodsockret i tårna, hade ju tänkt handla i lugn o ro och hinna ta en fika eller nåt annat ätbart också.

Rostade bröd och skivade snabbt upp några stora champinjoner som jag stekte, fixade dock inte att vända dom hade så ont efter att jag kört mig själv. Fick hjälp och bredde bröden med vitlöksost, på med svamp, hoppsan osaltade.... ja men ska det strula så ska det....men finns ju salt i ströare som tur är. Tomat på med och vi fick äntligen vårt kaffe.
Kollade små mästerkockarna, Hellenius hörna och Halv 8 på play och sen har jag suttit still. Får va nog med strul nu får det inte hända nåt mer än att jag ska gå isäng. Upp i morrn för spelmansmässan och sen åker ju C. Bara hoppas överföringen funkat till slut så hon kan äta på turne'n.

Gonatt!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards