Mina ord och tankar

Alla inlägg den 15 maj 2015

Av Neta - 15 maj 2015 00:30

Nej missuppfatta inte det där nu. :-D
Det var väl väntat men fy satan va ont jag hade. Hade det redan efter ÖB då jag satt fel och sen fick jag ju skrutta runt själv på Maxi så det blev ju inte bättre precis. Då tillkom handleder, tumgrepp och den sen tidigare skadade axeln också. Jag fattar inte hur ett tumgrepp kan värka så bara av att köra rullstol, då är ju min lättrullad dessutom.
Försökte hålla mig varm under täcket i natt, det är bara det att när jag somnar så sparkar jag av mig det mesta, är ju varmblodig av det tattarblod jag har i mig. :-O
Sov inte mycket heller och hade flera sendrag. Mådde fysiskt illa när jag kvickna till så ont hade jag. Försökte somna om med nya värktabletter men det gick inte. Ville ju på spelmansmässan så gick upp till slut och åt frukost men var så darrig att det kändes som jag skulle svimma. L åkte iaf så hon hade nån där, hennes faster och farbror var där med.
Nu har dom precis landat i Kalmar och hon har skickat lite bilder under dan. I morgon ska dom åka över till Öland. Lite avundsjuk på henne, vill ju också till Öland!
Jag gick o lade mig igen strax e 10 och sov till 13. Behövde det! Har sen haft Elle här hela dan så vi hjälptes åt med mat o så. Varit tung i huvudet och svettig i hårbotten hela dan, skum känsla. Blir så numera av värktabletter, behöver ju annars inte ta dom när jag "sköter mig"

Inte gjort så många knop mer än suttit vid köksbordet och fixat med mat, gjorde tzatziki, sallad och sparrissoppa till förrätt. E gjorde vitlökschampinjoner, skalade vit sparris och marinerade köttet. Sen hjälptes hon o L åt att steka o fixa. Hade som tur var färdiga potatisbakelser i frysen från Lidl, urgoda med tomat och mozzarella. Bara att köra in i ugnen.
Har alltså inte varit utanför dörren, men i morgon ska jag försöka ta mig upp o kolla hur det blev hos E med färg och tapeter. Han som ska byta köksluckorna skulle komma i morgon vid 9. Mäter väl bara då men hon skulle försöka vara där då, även om han kommer in ändå. Alla lägenheter har en tub i ytterdörrn där man får lägga sin nyckel. Den öppnas utifrån med en nyckel som normalt bara fastighetsskötarna har men som hantverkarna får låna då det rustas eller ska mätas nåt. Lika om det behöver ordnas med nåt annat så kan dom alltid komma in. Då behöver inte hyresgästen vara hemma.
Det är ju en bra grej med Uppsalahem, mindre bra är dom när man går in på sina sidor och ska kolla efter lediga lägenheter. Häromdan hade dom 28 objekt som motsvarade min sökning, bara det att alla lägenheter var ungdomsbostäder :-D tror inte jag platsar där va?

Måste försöka ta tag i mina pellisar med, flera som behöver större krukor nu. Jag har inte delat på klövrarna heller. Väntar på värme så man kan börja ta ut dom.

Har en kompis och namne som jag bara måste få berätta om. Finns ingen jag känner som gör illa sig så mycket som hon. Extrem otur, men alltid skitglad ändå. Hon hinner väl jobba lite mellan varven men häromdan var det dags igen. Hon la ut en bild på en stukad och bandagerad fot från akuten och alla vännerna bara stönar " Neeej inte nu igen!"
Då var det nån som kom på att man kanske skulle hantera henne som man gör med känsligt gods, d.v.s slå in henne i plupplast! Jaaa jag vet att det inte heter så, men det är ju det som det är ;-D
Men sagt och gjort!

Dom gjorde henne en dräkt av det, långkjol och kavaj! Så vi får väl hoppas att hon klarar sig ett tag nu då.
Hon behöver nog inte frysa iaf och regntät är hon ju.
Jag är grymt avundsjuk på hennes kryckor med, mina behöver bytas man ska inte ha dom mer än 2 år, så ska åka till Västerås vilken är hennes stad med och besöka en viss butik.
Men jag ska ha turkosa ;-) har ju också blå nu men mina är bara färgade upptill. Vill också ha helfärgade ju :-D vet att man kan få dom tvåfärgade där med.
Och behöver man dom på heltid så kan man väl unna sig det tycker jag. Måste ju ha med mina överallt och är beroende av dom för att överhuvudtaget ta mig från huset till bilen, till scootern och till rullstolen.
Jag har så klart tillåtelse av henne att lägga ut bilden!

Men nu är kl över midnatt, E ska strax skjutsas hem och jag ska väl avveckla dagen, hoppas på djupsömn i natt, det var det knappast natten som gick.
Hoppas ni sover gott med! Kram.









Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards