Mina ord och tankar

Alla inlägg den 17 maj 2015

Av Neta - 17 maj 2015 02:57

Jag börjar bli lite stressad, gullvivorna och förgätmigejen har snart blommat ut, löjtnanshjärtana är som finast. Tulpanerna står på parad, liljekonvaljerna blommar. Aklejorna slår ut närsomhelst, körsbären slog ut idag och häggen blommar för fullt.
Å så kan man knappt va ute utan långkalsonger, i natt som var hade vi ytfrost, inget som tog några blommor men jag höll på frysa häcken av mig i morse. Kändes som en tidig marsmorgon.
Jag kan räkna gångerna vi suttit på altan hittills i år på ena handens fingrar. Vad är det här? Jag vill njuta av mina blommor.

Den här bilden kom från Christine i morse

Och denna

Tyvärr också den här. Det var visst blött därute på Alvaret. Hon var inte glad då dom inte skulle hem sen utan besöka både Solliden och Borgholm, äta middag ute på kvällen. Inte ett ställe var öppet i Borgholm heller så hon kunde köpa nya.

Dom torkade ju och hon hade försökt gnida av dom så mkt det gick.

Hon blev tydligen inte motad i dörrn på finkrogen heller för den här bilden kom. Kolla rädisan ;-D
Men lite snålt på tallriken va?

Hon blev visst Hertigginna på Solliden med.
Här har varit soligt men kyligt, gick iofs upp till 15 gr, men mulnade på sen på em. Nu sent ikväll började det regna och jag tycker jag hör blåsten med. Ska regna hela dan i morgon. Vi har tvättat lite men inte anträngt oss så mkt mer. Jo vi gjorde lite matbröd med.
Elle var hemma idag, vaknade med huvudvärk och somnade om. Ville inte gå ut sen. Vi har suttit vid varsin dator och kollat badrmshögskåp och fåtöljer, kollat på tradera och andra sidor. Skickat länkar till varandra.
Jag stekte ett par fläskkotletter och rösti, gjorde en bondsås till och tinade lite sparris. Lyxade till,med både romrussinglass och punch till fikat, det var ju så grått och trist ute. :-D

Ja sen har det inte hänt så kt mer.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards