Mina ord och tankar

Alla inlägg den 19 maj 2015

Av Neta - 19 maj 2015 21:38

Idag skulle vi snabbt in och handla det vi behövde sen hem och ta emot Elles diskmaskin och L skulle greja ute, klippa gräset bl.a
Men så såg vi ju på facebook i morse att det skulle vara halva priset på speglar, tavlor och husgeråd på Återbruket.
Vad behöver E? Jo speglar och fler tavlor, hon får ju fler väggar nu. Husgerådshyllorna där vet man aldrig vad man kan hitta för något i. Gjort många fynd genom åren på keramik och glas framförallt som varit designgods. Oftast vet dom ju inte vad dom säljer.

Vi åkte dock först in till Ulva, dit vi hade ett ärende. Sen en snabbis in till MM, E skulle köpa lasyr till altanmöblerna. Lite utöver det blev det, mest ätbart.

Innan vi åkte hemifrån var jag tvungen att fota grannens spireor, jag har två egna på baksidan men det är lite maffigare med hennes, så glad över utsikten när jag grejar i köket.
Fint med maskrosorna i gruset med. :-)

Fin utsikt här också.
Men tillbaka till Återbruket, hon har ju redan hittat en praktiskt taget ny bäddsoffa till sin 2-sits och ett fint skåp där förutom småsaker som en fönsterlampa t.ex
Den spegel hon har nu är en sån från Ikea man sätter med klips och lim och sätter upp i sektioner. Hon kan ju inte gärna ta med garderobsdörren den sitter på. Nu ville hon ha en lång och en rund eller oval. Den långa ska hon ha i klädkammaren på insidan av dörren. Blir lite av Walk in closet där.
Vill hon spegla sig innan hon går ut öppnar hon bara dörren.
Den andra som hon ville ha rund eller oval ska hon ha i sovrummet ovanför ett smalt bord eller kanske en vägghylla som hon kan sitta vid. Hon har ju inte jättebra balans och får dessutom ont när hon står. Blir lite toalettbordskänsla.
Hon hittade både ock, hon kanske behöver måla ramarna. Hon hittade dessutom en fin stor tavla, och en tekanna i blå stengods som knappt såg använd ut. 2 vita hyllor att ha ovanför arbetsbordet också. Hon betalade inte ens 100 kr för alltihop.
Jag hittade ett fat med handtag jag ska ha som skalfat för den stora summan av 8 kr.
Alla böcker var gratis idag med och Christine hittade en på engelska hon ska läsa.

Hon har nu fri tillgång till lägenheten, visserligen ska dom måla badrummet bestämdes det vid besiktningen idag, men vi kan få bli av med soffan i vårt vard.rum, så vi kan sitta vid matbordet där igen.

Bilen blev ganska full nu.... Så L körde oss till Citygross och åkte sen hem med grejerna.
Vi käkade, en sallad förstås och väntade där.
Storhandlade verkligen! Typ allt var slut.... Det stannade på 1700 spänn....då var det en del mat med.
Sovel,alltså. Något onödigt eftersom vi firar Cs namnsdag idag. ;-D

Hem och alla var verkligen urtrötta. E fick vila men L o jag tog reda på allt med hjälp av C som sen lagade middag medan jag förpackade lite köttfärs mm.

Vi gjorde ett nyttigt fat och åt...lasange. Hade melon med. Dom har nektariner nu, men 39 kr för en korg med 5 st i, där gick min gräns.
Nu är C på kören och E hemma, hon ska jobba i morgon. Blir både lunch och middag med biskopen i församlingen i morgon då han är här på inspektion. Då får hon jobba extra o pengar behövs ju nu.

I morgon blir en utedag hoppas jag, blev ju inte det på em som vi tänkt. Började regna med.
Ha det bra så länge!

Av Neta - 19 maj 2015 02:02

Igår regnade det i princip hela dan, så det blev en riktig soffhängardag. Kom på att det var lysningssöndag för prinsen och Sofia mitt i frukosten och såg på twitter att det var direktsändning. Fast när vi slog på TVn var det Crocodil Dandee. Kollade igen och då var det ju så klart på webben. Innan vi fick igång det på TVn så var det nästan slut, såg när kungligheterna gick in i kyrkan o sen var det ju mest snack.
Kollade klart på CD ist, nåt skönt att vila ögonen på var det ju iaf.
Ja sen blev vi kvar i vard.rummet Elle ringde och ville bli hämtad, skulle fixa nåt här, skriva ut och så. Så då fick vi ju lite sällskap men bara en stund. Jag gjorde lite datajobb jag hade låg över mig och det var ju skönt att bli av med. Kom på att jag skulle ha en salladsvecka den här och la ut salladsrecept på matbloggen, tänkte lägga ut 14 så det blev lunch och middag hela veckan men så tänkte jag att jag kan ju lägga in några extra, så det blev rätt många :-D
Ja sen fixade vi mat, L ville se Mästarnas mästare vilket jag tycker börjar bli tjatigt så jag fixade lite i köket.
Christine kom hem vid 22-tiden och hade så klart massor att berätta. Vi kom isäng lite sent och jag skulle ringa och boka om en tid mellan 8-10. Som vanligt när det är något så var det tji o somna.
Vaknade som tur var ändå av L som gick upp och skjutsade Elle till församlingshemmet och fick samtalet gjort.
Sen tog jag tidningen och la mig, somnar så klart som en klubbad oxe och vaknar inte förrän strax efter 11 av en massa sirener. Det hade smällt mellan en lastbil och personbil med släp såg jag på facebook sen.
Då blev det bråttom, E skulle jobba till 13 och vi skulle hämta henne för att åka in till Chilli och Ikea.
Ja sen har dagen gått i shoppingens tecken för E. Hon får ju ett rum till nu och behövde lite förvaring och småsaker. Kollade även efter en hallbänk och en fåtölj. Jag hade inte varit på Chilli på flera år och blev lätt chockad över utbud och hur stort det blivit. Vi suktade över mkt där allihop.
Ikea sen där vi startade med lunch, sen gick vi båda våningarna. Avslutade med kaffe och mjukglass. Jag köpte en kudde på fyndet och servetter, E desto mer.
Sist var vi på Jysk, där fanns det snygga hallbänkar men dyra tyckte vi. Hon ska även ha förvaring i badrummet, så vi kollade sånna höga hyllor. Hon köpte iaf en klocka till som har urtavla åt två håll. Då ser hon från både hall o vardrum sen.
Vi stängde det stället och nu var blodsockret inte bara i tårna utan under fotsulorna. Sushi i hämtform och så hem, kollade på Halv 8 och Ernst medans vi åt. E åkte hem och vi tog det lugnt sen. Jag betalade medicinräkningen med 2 min till godo på förfallodagen :-D "inte en sekund för tidigt" Skrev ett Grattis i Johnnys profil på Fb, han fyller 40 idag, men vi firar honom på lörd.
Ja sen kom jag på att jag inte bloggade igår så då gjorde jag det och nu ska jag sova.
Vi ska in och handla mat i morgon, det är slut på typ allt! Vi hann inte idag. Frukten är slut och det får den inte vara. Längtar nu efter nektarinerna, hoppas dom finns.

Ha det bra så länge!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards