Mina ord och tankar

Alla inlägg den 20 maj 2015

Av Neta - 20 maj 2015 23:34

Vaknade med huvudvärk och kliande ögon, det är väl av allt som händer ute kanske. Tog en allergitablett innan frukost och la mig en stund efter.

Men jag blir som en zombie av den där tabletten och dess "syskon" precis som jag blir av åksjuketabletter. Eftersom det känns värst i ögonen tänkte jag att försöka skölja med kokt avsvalnat vatten ist. Läste någonstans att det hjälpt en annan och är väl värt att prova.

Nu klippte L gräset idag så jag gick inte ut, fint väder men inte så varmt. Hoppas det lagt sig lite till i morgon och att ingen granne klipper då. Har en del jag vill trycka ner i "lökslänten" så hoppas han kan göra det.

Han ska va taxi åt E först iaf och sen ska han åka o köpa kogödsel så jag kan göra min blandning på jorden. Nu åker allt ut, iaf till altan orkar inte ha det inomhus. Ska också försöka komma iväg o köpa Stjärnöga till utbyggnadens lådor.

Amplarna spar jag lite på, vill till Landquist o kolla va dom har, har en kupong på 20% där.


Fick ett trevligt eventinbjudande på Fb till sonen på lörd   hade fått det innan med. Sen blir det fest, dom har ju fyllt båda två, i sept med sprit och dans stod det. Ojdå! Är i Ramsta så det blir nog inte så farligt med det, folk kör väl.

Dom hade ju sitt bröllop där också och det var trevligt. Festfixare är han ju och har så varit i klubben ganska länge. Men slutat nyligen tror jag, men hans fester är omtalade för att dom är roliga. Senast hos Bosse o Annika sist fick jag höra det som så ofta förr "Jaså är du hans mamma, ja han är en trevlig prick o kul fester fixar han" Dom undrar ju iom namnet. Nu var det en gammal kompis från dansbanorna som börjat vara ute igen efter att hans fru dog tragiskt i ALS. Bor granne med Granebergsparken så det låg väl bra till att gå med i klubben.


Idag kom Es diskmaskin, men förutom kostnaden för den får hon betala en månadssumma i 6 år för att Uppsalahem kopplar in den. Men då står dom för rep efter ev vattenskador som kan bli av det. Är väl säkert lika med tvättmaskinen med då? Nån som vet? Men hon måste ju ha det så det är väl bara betala och se glad ut. Man kan göra det själv och anlita sitt eget förs.bolag, men det verkade så flummigt o med en massa regler hit och dit med.


Nej tröttheten sitter i trots tuppluren, ska försöka lyssna på kroppen nu.   








Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards