Mina ord och tankar

Alla inlägg den 22 maj 2015

Av Neta - 22 maj 2015 00:26

Hade lång startsträcka idag, gick upp halv nio men va trött o seg. Tog en stund innan jag kunde stå o gå idag med. Orkade inte ens göra frukost förrän C kom upp betydligt senare men hon jobbade sent så hon var trött.
Väntade hem L o E vid lunch senast, han kom vid tre. Då hade vi bestämt oss för att vi ville upp till Tierp fast det småskvätte lite mellan solskenet. Vi hällde i han lite kaffe och lovade köpa chokladbollar och så kom vi äntligen iväg. Mötte en skur på vägen upp men det var nästan försommarkänsla då vi gick på marknaden. Såg folk i både shorts, 3/4-are och klänning.
Den är inte stor Tierpsmarknaden, men den är på asfalt och inte kullersten som inne i Uppsala. Behöver jag säga att jag inte gillar kullersten? ;-D
Vi parkerade vid Hemköp, tog ut kontanter på vägen och gick bort till marknadsområdet.

Det första vi såg var Junis kryddor, jippi! Har ju haft lite problem med hur jag ska få tag på beasåsen. Jaaa, jag gör den på pulver och smör, finns ingen bättre nämligen.
Soppåsar och plastpåsar och till min lycka stod Lerox där med så jag fick mer 1/2 l fryspåsar. Tunnbröd både hårt o mjukt, lite godis och så chokladbollarna. Köpte så himla bra strumpor med lös resår på Ullared då vi var där, nu hittade vi samma, 3 par för 65kr! Det gjorde inte ont nånstans kan jag säga. När vi kollat in allt gick vi till bilen via systemet, köpte 3 alkoholfria persikoskumpor till dito Sangria, ja persikosangria, inte alkoholfri. ;-)

Vi skulle även till Lidl, här duger inga andra frysta köttbullar än Enebackens. Ja mina förstås men jag fixar ju inte alltid det. C o jag gick medans L tog bilen med alla grejer. Så härligt stt få " gå" med solen i ansiktet. Lite mer än köttisar blev det väl och sen hem och göra soppa som intogs till Halv 8.
Kollade kändisbagarna och lite halvhjärtat på eurovision för att Måns va med. Kul att han kom till final iaf.

I morrn blir det nog lugnare, hann ju inte plantera idag eftersom kogödseln kom hem så sent och C o jag ville vidare. C kryssar i morrn men bara över dan. Tänkte åka med först men vi åker ju Birka på onsd. Samma som spelar då.
Nu avvecklar jag den här dan o visar mina fynd :-D

Gonatt!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards