Mina ord och tankar

Alla inlägg den 25 maj 2015

Av Neta - 25 maj 2015 00:26

Brukar inte svara på kommentarer där folk är anonyma men idag gjorde jag det. Fotade en spireahäck där man ser en bit av ett hus väldigt anonymt och det ifrågasattes.

Tror inte det är hon som bor där. Hon har figurerat själv här med sin vovve och inte haft nåt emot det och hon skulle säga det direkt.

Den personen som skrev det här måtte vara extremt okunnig, jag säger bara gå in på Eniro eller på Hitta.... där kan sånna som du bli bekymrade.   men tack för dagens skratt. Skulle kunna skriva mer till dig men jag avstår men du är välkommen att uppge din mail nästa gång. Brukar svara direkt så.


Idag har jag fått ut blommorna, har klippt ner herrgårdspelargonerna och tog bort blommorna på dom, hade blivit så spretiga. Planterade om Dahlian och en fuchsia jag köpte igår. Bröt av en kvist men satte den till E. Ska väl skaffa till lådorna på framsidan med. Brukar ha Stjärnöga i lådorna och pellisar i amplarna men förra året satt jag lobelia i amplarna och pellisar i lådorna, har det på väggen med men börjar få svårt att vattna dom så kanske skippar det. Bellis har 2 för 100 av allt sånt och 4 för 100 av pelargoner, 25 för tomater. Billigare ändå med lobelia om man köper små i 6-pack. Brukar göra det, dom växer ju fort. Vi har ju fönstren i än och tur är väl det i stormarna som varit. Ingen fart på nåmting heller tycker jag men med lite värme kanske även palargonsticklingarna tar fart.

Men nu kan det väl inte komma mer frost va? Vill inte! Vill kunna göra ordning växthuset med. 12 gr nu mitt i natten iaf så bra temp för dom att vänja sig vid.


Nu har dom börjat köra lite saker till Es lägenhet, bra o ta det i omgångar och tror hon är lite sugen på komma dit nu. Vill ev sätta upp gardinerna med så jag får väl låna ut strykbrädan hon har bara en sån fjösig sak att ställa på bordet. Bra för henne som måste sitta och jobba men inget för långa saker.

Altanmöbeln ska målas också, kommer ju lite under tak nu så står inte så utsatt som tidigare.

Har inte hört nåt från bostadsanpassarna dock men det kommer väl. Allt blir nog inte klart men det gör nog inte så mycket.


Nu ska jag ta min hosta och gå i säng.



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards