Mina ord och tankar

Alla inlägg den 26 maj 2015

Av Neta - 26 maj 2015 10:48

Jag var 60+ innan jag kände nån form av allergi på våren. Mest i ögonen som kliar.
Men hur vet man så här års om man blir förkyld om det är sjukdom eller allergi? Började hosta i Es lägenhet igår och vet ju att det varit hund där. Nös 10 ggr igårkväll men det kan jag göra ändå. Mina ben bränner och kliar på nätterna så jag håller på bli tokig av sömnbrist. Eksemen syns mest som röda fläckar nu. Beror det på allergi?
Både C o jag har försökt få remiss för en ordentlig test men för min del tycker hon det räcker med att jag går på hud. Men ögonen då?
C kör hon över bara, hon vet bäst men vi märker ju att hon inte gör det. Utan remiss kommer hon ju inte dit.

Igår var vi i Elles lägenhet hela em o kvällen. Jag kan ju inte göra så mycket men kan ju peka åt L iaf.
Vi kallar hennes sovrum för silverskogen, vi satt inte upp de turkosa gardinerna så dom får ni tänka er.

Vi hade köpt fel klädsel till lampan men det fixar dom idag. Lampan kommer från Clas Olsson.
Knopparna kommer från hennes gamla skrivbord.

Hon hittade ett soffbord och en hallbänk på blocket. Vi satt upp gardinerna i köket lite provisoriskt igår det sista vi gjorde, allt på en stång. Men det är bra mycket mer än man tror att fixa med, bara alla dessa extrasladdar och grenuttag som behövs.

Igår kom våra Kungsängsliljor från Roslagsblomman.

Årets är vita men hon hade några fjolårs kvar med så köpte en av varje till tjejerna och mig. 50kr st kostar dom och då stöder man ungdomsverksamhet i Norrtälje. Extra kul eftersom det är vår landskapsblomma tycker jag.
Bra initiativ! Dom finns på facebook.

Nu ska jag ta tag i dagen!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards