Mina ord och tankar

Alla inlägg den 28 maj 2015

Av Neta - 28 maj 2015 23:10

Ligger i sängen och skriver preparerad med värktabletter. Har ju inte kunnat avlasta axeln på samma sätt som hemma och gick dessutom med kryckor en del. Ont är bara förnamnet, men det som inte dödar det härdar.;-D

Haft en härlig kryss i fint väder. Temperaturen var med oss också, så vi kunde sitta en del på akterdäck.
Vi åkte hemifrån i sol vid 14-tiden, men redan innan vi kom till stan så öppnade sig himlen. Stannade på GnistaMaxi för frukostbananer och C skulle på apoteket. Hon blev blöt :-)
Nästa stopp i Väsby för sen lunch i strålande sol. Var ju lite senare än vi tänkt men trots köer flöt det på sakta men bra. Mi ringde när vi var på Centralbron, då var dom redan på terminalen. L släppte av oss och åkte och parkerade vid Viking, hade träffat flera andra som skulle åka Viking C inderella och fira nån som fyllde år. Vi checkade in under tiden, hade mött upp Anna, Cs kompis och kunde sen gå rakt in på båten där vi hittade Mi o Ma i danssalongen. Flera andra vi kände kom förbi och sa hej med.
Ner i hytten och bytte om och gick upp för att äta. Fullt! Blev tillsagda att komma tillbaka efter en timma. Men vi ville äta då så det fick bli en räksallad i cafe't ist. Gick bra det med men missade ju fiskgrytan. Kanske lika bra för fick höra idag att den inte är lika god längre.
Taxfree fick ett besök efter det. Lite rose' en drinkmix med persika och en 2-färgad körsbärslikör. Sen in i Danssalongen
En "Kaffe med sprit" på maten, KaffeKarlsson hette den och var urgod.

Dansen började med Jontez, ett band som i min smak var väl övermoget men hade två saker som jag gillade. En otroligt skicklig gitarrist och en ung "stjärngosse" bakom trummorna. Han borde platsa bättre med ett lite mer modernt band om ni frågar mig. Men min smak.
Sen Micke Ahlgrens och dom är ju också mogna men du hittar en musikalitet och en proffsighet som inte många andra har, sen deras stämsång. Perfekt i min smak!
Mi o Ma gick mellan oss och Loungen, sen var väl bekantskapskretsen lite utspridd.
Har väl åsikter om det här med hur man bjuder upp. Jag lånar gärna ut min man men sättet att bjuda upp skiljer sig, vi blev lite irriterade igår. Sitter man ett sällskap på 4 och pratar kanske man kan lugna sig med. Duger det inte att sitta med oss kanske man kan dansa med några andra också. Borde kanske fatta det när han inte bjuder tillbaka. Ist bjuder man gång på gång. Kom åtminstonde fram och gör det!

Sen den här typen som bara verkar vara ute efter orkesterkillar, ofta tanter på 40+ och singlar. Och det sista är ju inte konstigt. Eller? Man ser mkt när man inte är på golvet. Tragiskt!
Fattar inte att killarna orkar hantera det.

Jaja bortsett från det här hade vi en trevlig kryss. Härligt att träffa så många på en gång som man inte träffar så ofta.
Mi o Ma gav upp tidigt men vi höll ut till dansen var slut. Skulle gå och köpa oss en korv innan vi gick i säng, hamnade med kompisar och rätt som det var, va kl 3.45, oopss.
Sov dåligt kunde inte avlasta det som jag brukar. För smal säng helt enkelt. Fick höra att jag såg sur ut idag, men var inte det utan hade bara ont och var trött.
Frukosterade i cafe't, och sen började dansen idag. 1,15 i var. Satt senute en stund och det var då vi upptäckte pådraget. Vi märkte att vakterna fick bråttom, sprang runt som och letade. Vi såg att färjan var omringad av polisbåtar. Såg även sen att poliser gick ombord och kom ut med en tjej. Tydligen någon som var efterlyst. Tänkte direkt på hon som rövat bort dottern, men såg inget barn så det var nog inte hon.
Vi hade med oss J i MA i bilen hem, erbjöd då vi åker förbi han och tanken var väl att han skulle komma hem lite snabbare än med tåget. Nu vann han inte så mkt tid pga störningar i trafiken men han kom dit han skulle iaf. Vi själva var hemma en timma senare än vi brukar vara. Dryg hemresa.

Tack för en trevlig kryss Micke Ahlgrens, Jontez, Mi o Ma, Neta Z, Catharina, Sara, Jaaaaneth och allt vad ni heter! Ber om ursäkt om jag glömt nån.

Efter lite mat i magen och koll samtidigt på småkockarna från igår har jag nu legat i sängen med både knän och axeln avlastade och skrivit det här.
Borta bra men hemma bäst! Nu är det flytt av dotter och lite fix där som gäller några dar. Får hjälp av dom bästa på lö kväll, jag får väl hålla mig till kaffekokningen jag. ;-D sen kommer flyttfirman och tar möblerna på månd och då får hon en ny spis också! Som det kan bli! (Y)



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards