Mina ord och tankar

Alla inlägg den 30 maj 2015

Av Neta - 30 maj 2015 23:26

I morse gick jag upp och gjorde en pastasallad och tzatziki, hade stekt kyckling igår. Måste ju ha mat åt bärarna. Var hyfsat väder fram till 15-tiden då någon öppnade kranen. Å som det har regnat
Regnet gjorde iofs att Marianne kom loss tidigare från sitt Vikingaläger så dom var i Bjkl ett par timmar innan vi väntat dom. Medans Micke och Leffe körde ner högskåpet hon ska ha i köket, en byrå och vitrinskåpet så hjälpte Marianne till att packa kökssaker, C kom direkt efter jobbet och packade hon med.
Jag var i nya lägenheten hela tiden, försökte sopa lite och Elle och jag gjorde plats för möblerna som skulle komma.
Säger bara en sak, anlita ALDRIG Vaksala måleri. Så jäkla oproffsigt gjort, inte målat ordentligt ända ner till listen på flera ställen. Tapetserat in ett kabelrör och målat runt hängarna i badrummet. Målat fast kryddhyllan och färgkladd på kaklet.
Vi tänkte ev flytta en handukshängare i badrummet närmare tvättstället för att hon skulle få plats med en hylla, ja men urkul med en lejongul "fläck" mitt på väggen. Inte lätt att måla över så det flyter in heller, vet ju inte vilken färg han haft.


Hände en jättetråkig sak när dom skulle bära ut hennes soffa, hade tagit bort dynorna för den skulle bli lättare, då vickade bäddelen ur och hade sönder en skål som stod på bordet bredvid soffan.
Den här blomskålen var den första present Christine köpte själv till mig. Ingen dyrgrip så men väldigt fin och jag älskar den. Nu spardes bitarna så jag hoppas den går att limma men jag kan nog inte ha den som fruktskål mer utan den får flytta upp i en hylla.
Har kvar de första presenterna från alla tre, Johnny köpte en blågul lergök på blomsteraffärn i Årsta centrum och Elle har gjort enjättefin keramikblomma på lekterapin som hon målat och glaserat. Hon gjorde den då hon behandlades för hjärntumören.
Alla dom här tre " förstapresenterna" är inte " bara saker" för mig, det är mkt mer!

Dom tog dit en hel del lådor idag med och tömde den sista frysen. Det är ju bra om hon kan plocka in i det som kom idag. Alla kläder är där nu med och hänger i klädkammaren.
Får väl ner och mana på lite i morgon men skönt att den ena soffan är där nu så hon kan lägga upp sin fot ibland. Hon hade ont idag.

Ja sen tog vi in ett av uteborden och käkade allihop, hon fick jättesöta väggljusstakar av Ma i inflyttningspresent. Lie kaffe och dom for hem till Ö-hus och C och jag åkte hem.
Regnar fortf men L och E är och jobbar än. Hon ville packa upp vaser, ljuslyktor och sånt hon ska ha i nya skåpet. Sen packa upp köksgrejerna och kryddhyllan, dom sista gardinerna skulle också upp.
E är som jag, jobbar bäst på kvällen.

Jag ska krypa ner med en bok och lyssna på regnets trummande mot rutan men stänger nog fönstret i natt, känns kyligt. Haft det öppet ett par veckor.

Ha det gott!

Av Neta - 30 maj 2015 00:35

På båten var vi i hytten 3.45 en ganska vanlig läggtid där då dansen slutar vid 2 eller 2.30 I morse vaknade jag då, la mig tidigt för att vara jag, före midnatt faktiskt. Kände mig nästan utsövd och låg där och lyssnade på fåglarna. Emellanåt riktigt vacker fågelsång men också Kajor och Råkors skrän. 6.15 hade jag fortf inte somnat om, gick upp på toa och satt med paddan en stund. Kände att axeln behövde avlastas och för det måste jag lägga mig ner och där nånstans somnade jag och och sov till 9.

Sen har det gått i ett, planterade växterna efter frukost och åkte sen till E. Har inte kunnat gjort jättemycket och hon är ganska sliten också. L fick diskmaskinen på plats och han har kört grejer som hon är lite försiktig med. Alla överskåp är urplockade och inburna i nya, grejerna alltså. Rosa snäckskalslampan hänger på plats och blommor är där, dock inte alla. Hon har kört lite kläder och vi har försökt hitta ett praktiskt system för var vi ska ställa kartongerna " så länge" tills innehållets förvaringsmöbel kommer.
I morgon får vi hjälp med bäddsoffan som är lite tung och ta dit ett extra högskåp som hon ska ha i köket. Nya spisens ugn är urbränd och klar att använda. Nu kör dom grejer från köket trots att det är mitt i natten men jag åkte hem vid 20-tiden för att sätta på ugnen och grädda några pajer som dom kom hem och åt sen. Kollade på första delen av Let's Dance.

Jag är och har varit ganska trött hela dan och väntar nu på L för att få hjälp att ta in odjuret som inte vill gå in från altan. Vill ju gå i säng. I morgon ska det regna så då kanske vi inte kör så mycket mer än det vi får hjälp med men det finns nog att göra ändå. På kvällen ska vi käka första middagen i lägenheten med hjälpen. Mi o Ma så klart, det är dom som finns när det gäller. Har stekt lite kycklingklubbor ikväll och tänker göra en pastasallad och tzatziki, bröd hade E bakat när vi var på båten, lite korv slängs nog på grillen med. Hon har ju så lämpligt (för regnväder) en elgrill under tak nu. Tar in utemöblerna.

Nej nu orkar jag inte va uppe längre, går och försöker få in kaninen för fyrtiofjortonde gången, annars får hon vara därute i natt. Finns en iordninggjord bur där med.

Gonatt!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards