Mina ord och tankar

Alla inlägg den 11 juni 2015

Av Neta - 11 juni 2015 23:55

Tänkte inte skriva något om det först men kan inte låta bli. Iofs har det ju hänt förut, men vet inte varför jag tycker att just det här är så hemskt. Kan det vara för man har egna döttrar och ett barnbarn i ungefär samma ålder?
Vad kan ha hänt? Hon säger hejdå till jobbarkompisen, går och sätter sig på moppen, sätter i nyckeln och......
Ingen har sett nåt, ingen har hört nåt.....det måste ju gått oerhört fort. Lever hon? Rädd och inspärrad nånstans med en galning?
Paraleller har dragits mot Helena som försvann på väg hem från Stadt i Mariestad. Hon har aldrig återfunnits. Vi var i Mariestad den sommaren och jag minns lappen på Icas dörr, en förtvivlad efterlysning från de anhöriga.
Hoppas att dom hittar Lisa, helst vid liv men även om hon bragts om livet, för dom anhörigas skull så dom får ett avslut får ta adjö.
Tänker på och sänder styrka till alla som letar, saknar och ännu hoppas.

Här har det letats markiser idag, utan framgång... Både C o L har letat. Jag kan inte fatta att man bara lägger ifrån sig saker, i det här fallet förmodligen på ologiskt ställe, och sen glömmer var.
Vad är det för fel att lägga saker på sina platser så man bara kan gå och hämta dom?
Tycker synd om min dotter, ja båda faktiskt, som ärvt pappans slarviga gener. Själv blir jag så ini h, frustrerad.
Det är ingen ovanlighet här att man letar flera dar efter en sak. Inte här uppe i huset, för här styr jag
Men det som hamnar dit ner där jag inte kommer längre. En tröja man lagt i tvätten, det kan ta månader innan man ser den igen. Grejer som förvaras i källare och garage.... Ni kan inte föreställa er hur det ser ut där. Å säger jag nåt så ska jag bara hålla mun för det är ju mitt eget fel att jag inte kan hålla ordning där nere. Ja det är inte C som säger så, det hade jag tagit ur henne direkt.
Ibland önskar jag att jag hade obegränsat med pengar så jag bara kunde leja en firma att tömma.....
Och att jag nån gång kan få ett eget boende, lägga saker på plats och bara hämta dom när jag behöver dom.
Men det verkar tyvärr inte vara för mig! Dör jag av stress så vet ni varför!

Idag fick jag iaf lite hjälp av C ute, ja L bytte jord i lådan och gjorde ny blandning iaf en gång. Planterat har jag gjort själv med undantag för några frösådda som C petade ner där hon tagit bort lite ogräs. L grävde även upp några skott av plymspirea som jag delat ut till bybor.

Vi tog bort vinterfönstren mot gatan iaf. Men det är helt öppet där nu. Bara amplarna som hänger.

Av Neta - 11 juni 2015 00:18

Ja skattepengarna alltså, fick bara några hundralappar men blev lite överraskad då jag ju alltid haft restskatt.

Hade bestämt att dom i huvudsak skulle gå till blommor och det gjorde dom också. Lite har jag kvar med.

Jag mötte C på hemväg från jobbet idag, bunkrade lite matjes (5 kr) på hemköp och köpte jordgubbar (Ulva så klart) då vi kom hem kom hon på att hon skulle in med tidrapporter idag och ville ha skjuts så då hängde vi med E o jag för hon hade också ett ärende till Jysk.

Jag hade en 10% kupong på Landquist så vi åkte dit, tänkte att dom är nog dyra men nåt kan jag köpa där. Dom var inte dyra alls, 69 kr för ampelväxterna och 49 för stora fina tobaksplantor.

 

Köpte två sånna här rosa-vita till amplarna mellan altan och utbyggnad. Brukar ha en röd och en blå men det här blir finare ändå.

     

Dom här ska få bo tillsammans i stora svarta krukan, eller om jag nöjer mig med Million Bellsen och köper till 2 lobelia och sätter den röd-vita verbenan i en egen ampel, det visar sig.

 

Sen blir det dom här i långa lådan, dom är lite rosa-röda, brukar ha röda men det här blir bra.

 

Min prästkragsäng börjar slå ut, även dom vid och utanför staketet. Bara Kungsnävan i bakgrunden slår ut med så kan vi ha lite midsommarfint.

Leffe tycker det här är asfult och vill helst riva upp dom men se det går jag inte med på. Men han rycker några i smyg varje år och sen tror han inte att jag märker det.   


Vi köpte lite hämtmat på hemvägen, E o jag åt sushi, C minivårrullar och L köpte micromat på Ica. Avnjöts på altanen, vi satt ute till 21 då "Barnmorskorna" började. Då åkte E hem också.

 

Tog den här bilden på C, tyckte det såg kul ut men hon ligger och klappar kaninen som är under bordet. Ser ut som hon slocknat.


E har jobbat klart sin första vecka på cafét, hon bakar men är med lite ute i cafét med.

 

10 kr för en fralla med ost, 5 kr för 2 kakor och även för gifflarna med färskost o hallon. 5 kr för kaffe, så man blir inte så fattig om man åker dit. På onsd är det midsommarfirande i församlingshemsparken. Då ska man ha med fikakorg men man kan så klart även gå upp och köpa sig lite fikabröd. 2 v till med öppet 10-15, må-onsd. Dom tar även kort.


Idag har det varit skolavslutning här, kunde inte låta bli och åka och kika lite på "Flaggtåget" Svenska flaggan först sen klasserna efter från skolan till kyrkan.

Saknar det, saknar "Den blomstertid" och "Idas sommarvisa" och skolavslutningsluncherna på altanen som vi pyntade med blå-gula ballonger och lite flaggor. Var nästan alltid Rostbiff eller tjälknöl med potatissallad o så glass och jordgubbar. Då kände vi både tjejerna och vi att det var sommarlov.

Jag får väl sätta upp lite blå-gula ballonger till midsommar ist.   

Stor fest nere vid sjön ikväll, folk från "Vuxna på byn" och kyrkan är där och bjuder på varmkorv.

 

Dom la ut den här bilden ikväll, så häftig och så kul att dom fick en varm och skön kväll. Är lugnt på byn än så länge men det ändras nog när alla ska hem sen.


Kl är över midnatt men jag är inte så trött, sov så länge idag så jag skäms men hade en helvetesnatt med kliande eksem, inget hjälpte, somnade iaf efter 4.35 och vaknade igen när C gick till jobbet vid 7, men somnade om igen. Får väl bli så ett tag men jag vill inte sova bort alla fm.

I morgon ska vi ju plantera blommor men också försöka hitta markiserna som L lagt på nåt bra ställe, kanske samma som krukan med min röda Dahlia som han inte heller hittat   


Sen ska vinterfönstren bort. Städning tror jag får vänta till midsommar. Köket som står därute kommer aldrig att sättas upp, jag inser det nu, det är viktigare att ligga och pilla på datorn på sängen så det får han väl köra bort men golv och färg ska iaf upp det är ju redan inhandlat. Mitt vitrin jag köpte ska också upp.


Ogräs och sånt är inte heller prioriterat så det får jag väl kämpa med lite i taget och få skitont men det är nämligen "inte hans jobb"! Är något det? Han gör ju inte ett skit.

Färgen flagar på kåken men han bryr sig inte! Ibland önskar jag att grannarna skulle klaga, säga det rätt i ansiktet på han.

Men han tycker alltså på riktigt att jag ska sköta trädgården från rullstolen!


C kan inte hjälpa mig, hon försökte förra året men fick nässelutslag på armarna och andnöd, hon är ju pollenallergiker. Kan inte ens vara ute när någon klipper gräset. Jag kan numera inte heller hänga hennes tvätt ute.


Nej nu ska jag sluta gnälla, blir bara förbannad när jag tänker på hur han är. Ska dra mig mot drömmarnas land och försöka få en bättre natt än den förra.




Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards