Mina ord och tankar

Alla inlägg den 18 juni 2015

Av Neta - 18 juni 2015 23:52

Ja nu är allt hemma i matväg, Elle kommer imorgon och är här iaf en natt kanske två om vi har tur.
Men jag har väl aldrig varit så oinspirerad nån midsommar innan?
Jag är inte ensam om det heller, läser på fejjan hur folk ställer in både stughelger och campingturer. Vi blir nog hemma om det regnar. Är ju traktorkortege här på midsommardagen brukar vara ett gäng med lövade skrindor som kör barn och spelmän från Sätuna till Björkvallen via Björklingegården. Kommer upp på väg 600 precis vid vår tomt så vi brukar sitta på baktrappan och titta. Sen är det ju lite tivoli, lotterier och dragkamp.varje by och varje företag härikring har ett lag i dragkampen. Och det mina damer och herrar är ingen lek, nej det är blodigt allvar.
Vissa av dom kommer också med lövad skrinda och laddar upp på puben....mman blir stark av öl.

Ja vi får väl se hur den här helgen blir, vi fixar väl käket och kan vi sitta ute är det en bonus. Skulle vart dagsregn idag men det kom nån skur då och då bara.
Hur det blir i morrn vet vi då.

Vi var som sagt in och handlade idag, möter grannen två hus bort. Hälsar och småpratar då han säger " Ja mat ska man ha fast man är ensam" vadå sa jag " Är NN på sjukhus?" " Nej hon är död, dog 28 april"
Har väl aldrig blivit så chockad! Hade absolut ingen aning! Läser ju aldrig tidningen längre nu när alla nyheter finns på twitter. C blev lika chockad hon.
Den här killen är spelman, hör till Öst- ätten. Men haft det som hobby, kört grävare annars. Nu berättade han att han inte spelade mer....nej det kanske blir så. Dragspelet vet jag att han lagt av tidigare men nu även fiolen....
Tur att han har världens finaste hund vid sin sida, en hund han har stenkoll på och som är den mest väluppfostrade hund jag vet. Dessutom något så ovanligt som en brun schäfer.

Nej nu ska jag sova, inte fixat med blommor och sånt än men jag hinner i morrn. Köpte iaf ett LED-ljus idag, ett midsommarljus.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards