Mina ord och tankar

Alla inlägg den 24 juni 2015

Av Neta - 24 juni 2015 00:51

Carola alltså, lura alla i direktsändning så där ;-D
Vilket liv det är om detta på nätet.... Jag såg det inte själv, glömde att det var helt enkelt.

Idag har vi haft en fin dag med övervägande sol. Moln och till och med några stänk på ÖBs parkering. Men ikväll kunde jag sitta ute i kvällssol och plantera.
Ingen bild på det än men när jag kom hem var jag tvungen att fota det här

Pionerna på G, scheresminen på G i bakgrunden också. Kungsnävan har precis slagit ut. Lägg märke till Alunrotens röda blommor mot mitt scootergarage med. Sen alla prästkragar som L påstår är sk-tfula och vill trimma ner, men se det får han inte än. På G mot garaget är också Astillbe, tremastarblomman och toppklockan. Och en satans massa ogräs men det talar vi tyst om.
Skulle behöva gräva upp den där rabatten och lägga i en markduk men sånt klarar jag ju inte längre.
Såg att mina brandgula liljor slagit ut idag med.

I morgon ska det tydligen bli dagsregn småstänker nu med hör jag men på torsd får det gärna vara uppehåll för då har Elle bjudit hem sina jobbarkompisar och badgruppen.
När vi var på Ikea idag såg jag att dom satt ner ett grönt partytält hon tittat på, det är bara 2.50 ist för 3 m som dom brukar vara. Passar på hennes baksida. Nu var det nedsatt med 50kr så hon slog till på 2 st och ett matchande vindskydd. Jag fick köpa för hon var inte med. Det fick bra test i Ica- kurirens test med.

Christine är i Göteborg med sin kompis, nu var dom på väg från Ullevi där OneD spelat. Hotellet dom bor på är samma som alla brittiska seglare från nåt race bor på, dom var tydligen snygga. ;-D
I morgon ska dom till Ullared, bor på hotellet där med och 2 nätter för säkerhets skull.

Folk börjar lägga ut kantarellbilder men jag har gjort rent mitt lilla växthus först idag och planterat om tomaterna. Förra året vid den här tiden lyfte vi ut dom ur växthuset för dom blev så höga. Hittade "Yellow Queen" på Plantagen idag och röda körsbärs har jag ju sen innan, dom är väl typ 30 och 40 cm max. Den gula har en blomma men inte den röda. Spetspaprika har jag inte hittat och gurka struntar vi nog i i år.
Jordgubbarna växer fint iaf och inte ett frö har jag satt. Lite Mache hinns kanske, men har ju mkt perennt i form av örter, och ramslök. Kommer nåt mer med som kan vara vitlök.

Snart dags att plocka fläder med. Älskar den här tiden fast jag inte kan hålla på längre. Men det som finns har jag ju iaf.

Suttit och kollat boende i Östergötland, hade hoppats på Vadstena men där fanns inget. Motellet i Vikingstad, har nån varit där? Ser fint ut iaf. Eller så kör vi på Stångå i Linköping igen, där var det billigt o bra, dessutom centralt. Vill inte åka så långt. En bit till Vadstena därifrån men man kan ju ge det en heldag. Vi måste ju iaf till Brunneby och så på Skäggetorp så klart och väskaffären " en bit ifrån"

Nej nu ska jag hoppa i säng, varit på väg i flera timmar.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards