Mina ord och tankar

Alla inlägg under juni 2015

Av Neta - 5 juni 2015 22:47

Vi har grillat till lunch ett par ggr och suttit därute på dagtid men ikväll var det första kvällssittningen, 5 juni, det är ju skandal egentligen. Men vi gjorde tacos och åt där ute.
L gick och vilade direkt efter maten och Christine som jobbat 7.30- 15 idag gick på igen kl 22 för att jobba till 14 i morgon. Sovande jour så det är inte så jobbigt som det låter. Elle åkte hem samtidigt.
Jag satt ensam kvar men det blev nästan kyligt. Har 3/4-byxor för första gången i år idag med, det är ju också löjligt sent.
Nu är jag iaf inne, känner mig rätt mör om jag ska vara ärlig, har nåt skit i kroppen och ont i lederna.
Vi ska på trädgårdsfest i morgon så jag hoppas att jag inte blir sämre. Bosse fyller år och där brukar det ju vara rena kak och tårtbuffe'n där så det vill vi inte missa. Skönt att det är nära hem med, nästan cykel/scooteravstånd.
Hade velat åka till Holmen ikväll, CL är där men L orkar inte. Gick upp och körde C till jobbet och åkte sen direkt ner till Elle och fortsatte. Satt upp vägglampa och hylla i hallen, hennes sänglampa och nåt i badrummet. Sen hem och klippte gräset, grannarna har studentfest och dom skulle parkera även vid oss så vi ville ha det lite fint.
Sen åkte han så småningom tillbaka till E och röjde lite efter altangrejerna i utrförrådet, satt ihop hennes växthus och grillen. Fixade lite på hennes uteplatser, både fram o baksida. Då var jag redan där och C kom när hon slutade. Vi fick henne att tömma 3-4 lådor med Cs hjälp så det iaf blev lite mer dagsljus som kom in i rummet. Och dom fick uplighten på plats och kopplade in nån liten rosa lampa som står i hyllan på samma kontakt.
Lite i taget blir det men hon måste ju kunna bo i det med. Nu har vi bestämt att hon ska vila i helgen, bara småplocka lite, göra nåt större bara när nån av oss är där för hon ska ju jobba må-torsd på kyrkans sommarcafe' nu i 3 veckor. Går åt mycket kraft till det för henne. Ska ju baka allt.

Kul för alla studenter att det var sommartemp ute idag, kunde ju vart som häromdan, 8 gr o regn. Vi såg när vi gick hem idag C o jag att många satt ute i solen och njöt av något gott i glasen. Firade både värmen och fredag kanske.
Nere vid badet är det tydligen en stor ungdomsfest ikväll, "Vuxna på byn" är där så hoppas det blir någorlunda hyfsat. Förra året eldade dom upp en bordbänk och krossade glas i vattnet så en liten tjej fick sitt sommarlov förstört hos mormor. Skar upp fötterna när dom skulle ta ett morgondopp dagen efter. Kunde ju inte bada förrän i augusti sen.
Det är ju lite High Chapparall härute, ungdomar som ingen bryr sig i vad dom gör på kvällarna. Föräldrar idag verkar inte orka med sina barn! Tragiskt men sant!

Men nu ska jag också lägga mig tror jag, ta lite dunder och krypa ner med en bok. L sover redan igen efter senaste taxiutryckningen.
Ha en fin fortsatt kväll alla!


Av Neta - 4 juni 2015 21:08

Nja inte riktigt, L har lite och sätta upp i hyllväg. Är ju betongväggar.
Jag var där hela dan igår, åkte hem vid 22, men tro inte att vi är klara för det. Men vi packade upp 16 kartonger. Sonen kom och kopplade in diskmaskinen, så då körde vi allting som kändes ofräscht.
Men det är mycket dötid, många pauser för hon inte orkar.
Hon har ju sina hormonella problem som gör att hon inte orkar och så hjärntröttheten på det.
Jag kan packa upp om jag har lådan på en stol och jag kan sitta och jobba. Den får hon ta hand om det och ställa det där hon vill ha det. Men hon kan ju inte heller stå nån längre stund så det blir ju därefter.
Men allt som hon behöver för att leva är uppe, skrivbordsgrejer och prydnadssaker o så får hon fixa med själv. Jag kommer säkert att åka dit i morgon men då tänkte jag mest coacha.

Hon har bestämt sig för att sälja sin extrafrys, tycker inte hon behöver den. Större än vår 120 liters, men mindre än en fullstor.
Hon hittade också ett regnställ hon tagit fel som hon säljer. Provade en poncho och tyckte det var vad hon tog men det var det inte. Orange i strl XL. Någon som vill köpa?

Nycklarna till Spelmansvägen är nu lämnade, bara garaget som står kvar och ska flyttas.

Idag hade både L o jag läkartider,,han hade " slutbesiktning" efter infarkten, så nu släpper dom honom.
Jag var hos "tantdoktorn" tog en massa prover.

Vi gick en vända på stan C o jag, hon köpte lite nytt och jag kollade sommarväska, köpte ingen men har kanske hittat en.
Fikade i solen på Rådhuscafe't,hallonpaj med glass o kaffe, så mysigt att sitta där.

När jag kom hem på em gick luften ur mig, så trött! Har bara suttit i soffan o kollat på burken och käkat biggaråer. L hämtade E så hon kom hit och åt med oss. Han skjutsade just ner henne igen. Hon har fått in myror i köket så hon fick med sig lite Funlight hem, bästa myrmedlet. Hade få tt nån dosa av gårdskarln med.

Nu ska jag kolla mailen och sen varva ner tidigt ikväll!

Av Neta - 3 juni 2015 01:47

Tog ledigt från flyttbestyr idag. L har varit i gamla lägenheten. Tagit det sista ur förrådet i källaren, kört upp hennes cykel som ju är en vuxentrehjuling. Han har frostat av frysen o kylen och sopat och gjort rent på altanen.
Nu är bara odlingslådan kvar och hennes scootergarage. Hoppas det senare kan flyttas snart.
Hon har hållt på lite med möblerna själv.

Hon hade köpt ett smalt litet bord till sovrummet som vi var in och hämtade ikväll. Passade även på att gå upp på Ikea och inhandla lite praktiska saker som t.ex Glödlampor. En sväng på Maxi också.

Christine har varit på intervju i Sthlm idag inför det volontärsjobb hon sökt på Svenska kyrkan i London. Hon tyckte det kändes bra och vi vet att hon fått goda vitsord från församlingen här. Men man vet ju inte! Runt midsommar får hon besked.

I morgon ska vi ner och hjälpa E igen, hela styrkan iaf på fm. C ska till Grönan och dansa till Date, jag är lite sugen på att följa med. Dom spelar ju lite åt 60-talsmusik och dom är så himla duktiga. Men beror på vädret.

Ikväll då vi kom hem öppnade L och jag en fl rose', tyckte vi var värda det. Åt lite tzatziki på baugett och lite ost o melon. Kollade det vi missat ikväll halv 8, Äntligen Hemma, och Trädgårdstisdag. Nu snarkar han därinne och C sover, ska väl göra detsamma!
Godnatt!

Av Neta - 2 juni 2015 08:23

Jag brukar säga att man borde flytta oftare så man får rensa lite. Det gäller inte alla, en del kan inte kasta saker och dit hör nog Elle.
Fattar inte att hon kan ha haft alla dom grejerna på 42 kvadrat. Det är fullkomlig kaos därnere. Inga märkningar på lådor som stämmer och hon har ingen aning om var vissa grejer är. Jag packade upp 3 lådor igår sittandes som en märla i soffan men hade behövts nån mer därnere.
Har ingen hjälp av C idag heller, hon ska till Sthlm på intervju.

Flyttkillarna var 2 timmar sena igår och kunde inte nå henne för telefon var urkopplad, de hade mobilnr men ringde inte på den. Hennes nr går till en tant i Bälinge så något fel har det blivit där också.
När dom väl kom gick det väl snabbt iaf och dom ställde ju alla möbler i rätt rum. Med dom där och alla lådor är det fullt och det märktes inte att jag packade ur några. Själv gör hon det hon orkar men det går ju inte fort. Nu märks också att hon inte klarar så mkt stress så man kan inte mana på heller. Det är en himla tur att vi gjort så mkt innan annars hade det nog blivit totalt kaos i hennes huvud.
Få se hur mkt vi hinner idag, och cykeln och stora lådan på altanen är kvar på Spelmansvägen med.

Öste ner halva dan igår, sen fick vi sol och rena sommarvärmen, men storm. Hoppas det blir bra idag.
Men nu är det frukost och sen påt igen!

Av Neta - 1 juni 2015 00:34

Jag hade ställt in Mors dag med sonen, vi ska ta det till veckan ist. Men tjejerna har jag varit med idag och i morse

 

fick jag frukost framför tvn med ett gulligt litet brev. Där stod det att jag skulle få välja en prenumeration på en valfri tidning och att jag skulle få en blomma och en tårta.

 

Det blev en Prärieklocka och en Daimtårta efter önskemål från mig. Tidningen omförhandlade jag till en bok jag länge velat ha.

 

Lite Upplänsk historia om en kvarn, där det idag finns glashytta och en hantverksby, ligger bara nån mil härifrån.

Glömde ringa min egen mamma, har ju varit med Elle i hennes nya lägenhet hela dan och vi har packat upp lådor

   

och flyttat in i de möbler som vi tog dit lite innan. I morgon kl 8 kommer flyttbilen och tar resten. Hennes sjukdom har gjort att vi dragit ut på det så det inte skulle bli för mycket för henne på en gång. Alla gardiner och så har L och hon fixat innan och han har kört ner många lådor för mycket saker har hon. Bara allt är där nu så kan hon sen ta allt i sin takt.

Jag har flyttat in i hennes byrå, ja inte jag men allt som skulle ligga där för det kunde jag sitta och göra. Sen har jag åkt fram o tillbaka på hennes arbetsstol i köket och fixat i skåpen jag nått. Linda upp nytvättade bandage fick jag göra också.


Mitt i allt kommer bostadsanpassarna med handtag och ramper och rörmokaren o byter toa och tvättställ med.

Lär bli några timmar om dan där nu.

Nu skrev C att hon ger upp så är det nåt kvar får L fortsätta. Men hon ska till skolan för avslutning på sin kurs 8.30, så hon behöver sova en stund.

Ger mig här då, ska också sova   

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards