Mina ord och tankar

Alla inlägg den 7 juli 2015

Av Neta - 7 juli 2015 00:56

Iaf med hjälp av C som får vara mina ben. Men nu har jag gjort något jag tänkt länge, städat och rensat i garderoberna. En hel flyttlåda med kläder blev det, vissa bara provade och till och med några plagg som aldrig använts.
Jag har nu gett mig själv klädköparförbud resten av året. Nu har jag byxor kvar att rensa ur men det går nog snabbt. Men ordning blev det, klänningar och kjolar i en garderob, tunikor och kavajer(en) i en och toppar i en. Byxorna ligger på 2 hyllor i ett linneskåp i sovrummet. Där kommer det bli luftigt sen också.
Kom precis på att jag har en byrå man kan rensa med, strumpor t.ex Och en låda med linnen.

Skulle jag nånsin bli smal som en vidja så kan jag väl få unna mig att köpa nytt. C skrattade när hon såg vissa plagg idag,,pratade om 70- talet..... Men så gamla var dom nog faktiskt inte ;-D nu ska jag sälja på Tradera och en del åker nog till Erikshjälpen.

Här har det regnat sen lunchtid idag så vi passade på att städa altanen och diska ljuslyktorna som blev kvar där i vintras. Inga måste haft mycket att göra som inte hunnit hit.
Vi ska ha räkfrossa där i morgon och jag vill ju inte riskera att gästerna går igen. ;-D precis då vi var klara kom solen igen.

I morgon ska jag också upp till Alma och intervjua 2 personer som ev ska bli mina ledsagare på halvtid, C jobbar ju så mkt nu så det funkar inte att hon fortsätter ha så många timmar och i ärlighetens namn tror jag det blir mer ordning så här också. Kanske inte lika spontant men det får jag väl leva med. Lite läskigt är det ju också. Gäller ju verkligen att hitta rätt. En stark person med körkort som har ungefär lika intressen som jag. Gärna lite smågalen också ;-D

Nu ska jag njuta en stund av en god bok, en herrgårdsroman med mycket kärlek. Så skönt att läsa sånt dravel ibland. Jag skulle nog passat bra som herrgårdsfröken tror jag. :-)

Ha det bra så hörs vi igen om några dar! Kram

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards