Mina ord och tankar

Alla inlägg den 11 juli 2015

Av Neta - 11 juli 2015 23:50

Har pratat med mamma idag, hon mer eller mindre körde ju ut Christine igår för hon hade ont och var trött. Lite typiskt min mor ;-D där är vi lika. Idag sa hon också att hon inte vill ha besök " det är bättre på telefon då kan jag höra av mig när jag orkar" så ni som tänkt åka upp, gör inte det. Har ni inte hennes mobilnr så kontakta mig så får ni det.
Det är inte heller höften som är bruten utan brottet är strax under lårbenshalsen. Hon är redan uppe och går, går på toa själv o.s.v Inte utan svårighet men hon är envis som synden.
Otålig och tycker att nu har det gått en vecka snart, nu får värken ge sig. Nja det tar nog sin tid, men hon är rörlig och hon är vig sina 80 + till trots så inte kommer det ta lång tid inte. Hon konstaterade att dom ju har alla hjälpmedel dom behöver sen hennes gubbe opererade höften så att komma hem såg hon inte som ett problem.
Jag kanske får börja med att sova nere trodde hon " men å andra sidan är det väl bara bita hop och ta sig upp för trappan, kunde R efter sin op kan väl jag"
Hon grämer sig över den missade semestern, men ska vi slå vad om att innan sommarn är slut är dom ute och åker igen?
Tror vi snarare får hålla igen henne än puscha.

Idag har Elle och jag planerat en liten roadtripp. Vi ska vara borta 3-4 nätter och hålla oss runt Vättern. L va för en gångs skull lite positiv med. Skönt att ha det planerat och bokat även om det dröjer ett tag ännu. Vi hittade så mysiga boenden på båda sidorna av sjön och det ska bli härligt att få komma till de små pärlorna Vadstena, Motala, Gränna, Hjo och Karlsborg. Första stopp blir nog Brunneby, måste bunkra deras härliga sv vinbärscider och en vit vinbärscider som heter Vinea och är vansinnigt god med. Avslutar förhoppningsvis med att träffa en tjej jag länge velat träffa utanför Örebro. Och mitt i där nånstans ska vi fika eller luncha med en kompis från Dansbandsdax, jag har träffat henne innan på en dans, men det var bara helt kort, men vi pratar på facebook.
C följer inte med oss hon jobbar ju, så skönt att hon kan ta hand om djuren och vattning.

Vi har börjat använda oss av en sida som heter Booking.com man bara skriver in datum, antal pers och önskad stad så får man upp en massa förslag. Man kan boka utland där med.
Ni får ju så klart följa med på resan här på bloggen sen. Vi ska iväg lite till sen i sept med.

Nu ska jag bura kaninen och dra mig mot sängen. Godnatt!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards