Mina ord och tankar

Alla inlägg den 3 augusti 2015

Av Neta - 3 augusti 2015 01:14

Inte för det spelar någon roll längre, alla dagar är ju lediga numera men det är nästan så jag saknar både måndagsångest och "första dan efter semestern" ångesten lika mkt som fredagskänslan.

Har varit trött och seg idag efter gårdagens utflykt. Konstigt egentligen att man blir trött av det, man gör ju inte många knop egentligen. Går lite mer då kanske men det kan jag knappast skryta med.
Hade bestämt mig för att gå ut och klippa ner löjtnanshjärtanen som börjat bli gula. Ta bort utblommat från pioner och nävorna och klippa bort fröställningarna från aklejorna.
Det satt långt inne och en rejäl regnskur räddade mig en stund. Men när L for iväg till skogen gick jag ut iaf.
Började med att ta bort ogräs i rabatten vid mitt scootergarage. Det var inte lite kan jag säga men ilskan gav mig kraft.
Sen gjorde jag det jag tänkt, tog tremastarblomman av bara farten för den hade också gula blad och då kom dom här fina mycket bättre till sin rätt

Gillar astillbe, jag har rosa och vita också men den här är finast. Har bara röda, rosa och blå blommor i den rabatten från bellis och lökar tidig vår till perennerna som blommar lite olika ända in i oktober. Vita höstanemoner ger upp sist.

Precis när jag var klar kom L tillbaka från skogen med gulingar, blev 8 påsar och nån liter blåbär.
Då fick han hjälpa mig plocka av krusbären.

Blev en halv bytta som rymmer 3 liter. Första skörden från den busken.
Sen kunde jag nästan inte ta mig in, hade planerat att klippa en bukett lavendel som blommar nu, men fast jag gick förbi busken med saxen i handen så fixade jag inte det. Tordes inte chansa för hade jag ramlat hade jag inte tagit mig upp.
Tvättade händerna och satt mig i soffan, där satt jag sen, hade så ont att jag mådde illa och fick frossa. Mest värker axel och handled, knäna blir mer stela och värker bara vid belastning.
Inte blev det bättre av att jag läste ett inlägg på fejjan som gjorde mig urledsen.
Tog ett tag och mycket suckande från herrn innan han fattade att jag inte kunde göra nåt mer idag så maten blev 21.10 Gjord av honom. Va nästan så E var på väg hit och skulle fixa den, men där gick väl gränsen tyckte jag.
Har ont nu med men är preppad och hoppas få sova iaf. I morgon är en annan dag, förhoppningsvis värkfriare än just nu iaf.
Sov gott!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards