Mina ord och tankar

Alla inlägg den 2 september 2015

Av Neta - 2 september 2015 23:37

 

Ja men jag blev väl bönhörd     och mer ska det bli. 28 mm vid 21-tiden iaf då har det väl regnat sen strax före lunch kanske. Just nu vid 23.40 är det iaf uppehåll.


Christine blev så fin i håret, det röda ersattes med mörkbrunt med lila toppar. Väldigt mörk men det är väl ovanan.


Går rykten på byn om vita skåpbilar med utländska regnr. Dom har tydligen varit på Es område idag och lagt pinnar framför dörrarna så dom ser vart folk gått in. Jag hittade ju 3 stenar och en pinne på bron här för några veckor sen. Verkar ju vara ett klantigt sätt att jobba på men man ska väl vara lite uppmärksam kanske. Dom hade tydligen slagit upp ett tält vid en bondgård på andra sidan sjön med. Sagt att dom var på semester men ingen har sovit i tältet. Vi har ju en camping vid badet så varför inte slå läger där då.


C hjälpte mig röja på köksbordet och lägga på löparen och nya underläggen idag. Nu har jag fått för mig att jag vill ha grönrutiga gardiner i köket. Som om jag inte har tillräckligt med byten där   helst vill jag ha bågkappor, ska kolla på tradera tänkte jag.


Har fortsatt och gå igenom tidningar och andra skrifter idag, ni vet dom där man tar på affärn eller på mässan. Julrecept från Arla och allt vad det är. Oftast är det ju bara nån eller ett par grejer som är intressanta i varje. Har ju varit lagom väder för att syssla med sånt idag.


E har fått det elektriska fixat till garaget idag iaf så nu är det bara 6 handtag som fattas i köket. Ja sen har ju inte alla hyllor kommit upp men hon ville bo in sig lite och känna efter var hon vill ha sakerna först. Det mesta är ju uppe iaf. Blev lite nytt i U-red men det är sånt hon fixar med själv.


Nu ska jag avveckla den här regniga dagen och ladda för en likadan dag i morgon.

Sov gott!     





Av Neta - 2 september 2015 01:11

 

Ja nu är vi verkligen på väg mot hösten. Snart är det slut med 3/4-byxor och man måste ha strumpor i skorna igen + en massa kläder. Ser inte fram mot det precis.

Idag är första dagen på flera veckor då man inte sett solen alls vi fick till o med en störtskur i så där 3 min innan det gick över i en vanlig skur. Ska det regna kan det väl för farao regna ordentligt då så man har nån nytta av det.

Nu sägs det att det ska regna i morrn, hoppas på det då.


Går igenom mina gamla Året Runt, tar ur korsordsbilagor och bläddrar igenom recepten, kan ju vara nåt man vill skriva av. Försöker också hitta lite nytt till min matblogg så man inte skriver samma för ofta.

Gjorde en grovrensning på skrivbordet idag med. Så mycket skit man spar och tror att man ska läsa "sen".


Inte mått 100 idag heller, haft ont i ett öra, brukar få det när det är förkylning på G, mest i det ena och samma hela tiden. Är tydligen trång där och när slemhinnorna sväller så brukar det ila i det. Tycker det varit värre den här gången dock och har en läkartid i morrn. Lite feberfrossa har jag haft också. Irriterande att behöva äta värktabletter, är inte så van med det om jag inte överansträngt leder.


Funderar också över det här med äppel och bärår. I år verkar det kärvt med äpplen hos grannarna, förra året var det massor. Vi har inga alls.

Såg så många vackra rönnar när vi for upp genom landet förra veckan, jag har inte en bärklase på min i år. Björnbären är det enda som är säkert vad gäller skörd, kanske för dom blommar sent.


Har iaf kokat både pannkaks och lingonsylt och gjort lite lingondricka, fått svamp och även L har plockat lite. Man får vara nöjd ändå. Äpplen finns ju på torget iaf sen.


Sommarblommorna börjar gå på sista versen och pellisar och fuchsior är som vanligt finast när dom ska in. Rosorna blommar ju till frosten och lite till.

Köket blev aldrig av att fixa och jag är otroligt irriterad över det. Jag köpte golv till både kök och hall + färg för 3 000 (halva priset med nån kupong) som bara står. Undrar varför han ska ha så himla svårt för att komma sig för. Lika bra och köra bort dom där stommarna som stått mitt på altanen hela sommaren helt i onödan. Hade jag råd skulle jag leja nån som målade det vi har ist och la in golven. Ingen i släkt eller kompiskrets verkar kunna hjälpa till eller så vill dom inte lägga sig i. Men alla undrar ju det ser man.

Det där med att ta hand om hus och hem har aldrig varit prio, där gick jag på en nitlott så det skriker om det. Gör det jag kan men svårt utan hjälp. Less är bara förnamnet. Väntar bara på att grannarna ska klaga på utsidan, är nog bara en tidsfråga.


Nej nu ska jag sluta gnälla men ibland tar frustrationen över, sur på J också som inte gör det han lovat. I fjol.....


Sov gott alla, i morgon är en annan dag!













Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards