Mina ord och tankar

Alla inlägg den 25 september 2015

Av Neta - 25 september 2015 01:25

Det går i ett nu. Min förkylning vill inte ge sig heller. Har ingen feber men är täppt och hostar skallen av mig på nätterna.
Tjejerna är iaf här och installerade. Bjöds så klart på det svenskaste vi har, köttbullar med brunsås, lingon och saltgurka första kvällen. Dom hade säkert ätit det förut men inte mina ju, gillade det. Tyckte dock det var konstigt med sylt till kött :-D det vågade dom inte prova. Inte hade dom sett gula och lila morötter heller.
Sa inte mycket till oss första kvällen, väldigt trötta så klart, tar ju ett dygn hit från Vönnu. Ligger långt in i Estland, nära ryska gränsen.
Segt för dom att vakna i morse med. Blev en 15- min frukost innan dom var tvungna att åka.

Idag guidade C hela gruppen i stan, dom ska dit i morgon med men då ansluter C först till lunchen. Idag fick dom köttsoppa och småländsk ostkaka. Ostkaka gillade dom mycket.
Var ute på byn lite ikväll med några killar från deras grupp, C var med. Innan det bakade dom kanelbullar alla tre. Så idag fick dom riktigt svenskt fika.

Så en rättelse, Myggsten väger så klart 3000 ton, inte kilo, den är 10 m hög och 14 x 14 m på " plattformen"


Fick en bild på infotavlan som sitter vid stenen idag.

I morrn ska vi in och handla de sista grönsakerna till tacofesten på lörd. Dom har aldrig ätit tacos. Är lite nyfikna på det tror jag. Visade bilder från googel på det idag.
Dom ska göra ett specialarbete om svenska traditioner då dom kommer hem. Så idag berättade vi om midsommar. Visade våra prydnadsstänger och film på " Små grodorna" från youtube. Dom var klart imponerade. Frågade flera ggr om alla firade midsommar, och det gör vi väl ;-D
Kul att vi köpte dom böcker vi gjorde med. Dom ska få dom på sönd.

I morgon är det lång dag för dom, först stan, sen lunch på Max. Gamla Uppsala och museet, middag på Java och sen bowling. Dom kommer inte hem förrän vid 22.
Vi blir lite lediga.

Nu ska jag sova, gick hyfsat o sova på efternatten i natt, hoppas på en repris på det. Ska bygga upp huvudändan lite på sängen. Hostan gör mig galen annars.

Måste visa den här :-D minns ni?

Godnatt!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards