Mina ord och tankar

Alla inlägg den 28 september 2015

Av Neta - 28 september 2015 03:24

Sitter här mitt i natten och ska snart ut och se på blodmånen. Ingen ide' för mig att sova innan.
I morgon åker våra gäster hem. Jösses så fort det gått och ikväll var det pizzafest i församlingshemmet för alla ungdomar och värdfamiljerna. Christine och Johan dansade uppvisning och hade sen lite buggkurs efter maten. Det var mycket uppskattat.
Estländarna sjöng och det lektes lekar. Avslutades stämningsfullt med en ljusvandring.
Ikväll fick tjejerna böckerna vi köpte, dom tyckte det var kul att det stod både på engelska och svenska. C hade ju köpt Upplandsstenar med en Kungsängslilja på och varsin liten flaggstång i trä med svenska flaggan med och det tyckte dom också om.
Igår hade vi en familjedag, vi hängde med en annan familj som har två killar hos sig.

Vi började med att åka till Myggstenen som är ett stort flyttblock. 10 m högt och 14 x14 m uppepå. Finns fastgjutna stegar där och alla klättrade upp. Tyckte det var ascoolt.
Sen for vi till Ulva, började med fika i solen, var en underbar dag igår.bstrosade lite vid hantverkslängan och åkte sen upp till glashyttan. Dom verkade inte så intresserade av glasblåsning, var ett par där som skulle blåsa. Så ner på loppisen ist och jag fick äntligen min Ulvabok som är min Morsdagspresent ;-D bättre sent än aldrig.
Sen it i solen igen för korvgrillning. Var som en sommarpicknick. Så härligt! Besök fick vi också av en totalt oblyg man, vi tror det var hans svensexa, som slet av sig kläderna och med händerna för "paketet" sprang upp för backen, över vägen, badade och sprang lika tillbaka.

Sen upp till Österby där vi kollade in herrgården Smedjan och arbetarlängorna. Rätt som det var small det till av åska och sen öppnade sig himlen.
En liten omväg hem runt Örbyhus där mamman i den andra familjen är diakon, hon ville visa sitt jobb och ett snabbt besök på museum i Vendel innan vi for hem och åt tacos.
Vi satte ungdomarna i arbete med att skära och så. Sen hade vi en jättetrevlig kväll med bordslekar och goda tacos. Många av våra gäster hade inte ätit det innan men det blev succe' kan jag lova.

Nu är det dags att fara ut!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards