Mina ord och tankar

Alla inlägg den 1 januari 2016

Av Neta - 1 januari 2016 23:22

Men ändå en jätteliten förbättring. En grimas av smärta och en tendens till blick mot fönstret när dom pratat om utsikten. Små tecken som ger hopp. M tyckte det kändes lite mer positivt idag. Ändå är han fortf medvetslös och inte kontaktbar. Men efter det hon berättat idag tror jag han är mer med än man kanske tror. Eller är det bara ett önsketänkande?
Första veckan ska ju vara avgörande. Och den här mannen är ju trots sina 80+ en idrottsman, bra tränad och i gott skick.

Vi sov läskigt länge idag så länge att Turid och Christine som vaknade tidigt gick upp och hämtade frukost och åt nere hos henne. Då var dom ändå inte hemma förrän vid 3. Jag vaknade av att dom gick ut, C följde med henne till bussen.
Sov oroligt i natt, vaknade flera ggr. Tänkte på han som ligger där och på M som var ensam. Idag hade hon sällskap däruppe iaf och i morgon ska hon till syrran.
Vi åker upp när det blir lite mer stabilt. Kan ju bli jobbigt om han har för många där. Bättre barn och frun är där nu.

Slö dag, gjorde pizza från kit. Fläskfile' och bea på. Kollat Nyårskaramellerna på 4an och På Spåret. Nu hänger E o jag i soffan jag med paddan och hon läser på luren. Ska nog flytta till min säng snart.
Ber om att allt ska gå bra.

Av Neta - 1 januari 2016 01:11

Min älskade plastpappa blev sjuk idag. Allvarligt sjuk i en hjärnblödning. Vi är så himla oroliga. Inget mot vad mamma är så klart men ändå.
Den här mannen kom in i vårt liv när jag redan var vuxen och hade barn. Han har ändå varit mer pappa åt mig, morfar till mina barn och gammelmorfar till barnbarnen än vad orginalet var. Senast på juldagen satt denna sportnörd och pratade innebandy med barnbarnet och förhörde sig om när i Storvretakuppen han skulle spela och bestämde sig för att åka och titta. Nu blir det inte så!

Dom hade tagit en promenad på fm, sen fikade dom. Mamma var i källaren ett ärende på em och då hade han suttit och pratat med en kompis och önskat Gott nytt år. Då mamma kom upp satt han kvar och bara stirrade framför sig. Helt okontaktbar och förlamad i halva kroppen.
När ambulansen kom hade dom lugnat min mamma och sagt att man löser upp proppar snabbt idag men det var alltså inte "bara" en stroke. En allvarlig hjärnblödning hade doktorn sagt.

Hans dotter hade slängt sig på cykeln och cyklat från Sala Backe upp. Hon var kvar där när mamma åkte hem. Va så skönt att få prata med henne direkt och jag ville hämta hit henne. Men hon sa uttryckligen att hon ville vara ensam, hörde att syrran ville hämta henne också. Ja hon kanske behövde det. Hon hade ju dukat och gjort klart till dom för ikväll och förrätterna var klara. Nu hade hon fått i sig en förrätt och tänkte gå i säng då jag ringde.
Tycker så himla synd om både henne och hans barn och barnbarn. Äldsta barnbarnet som varit jättemycket med dom på semestrar och så från hon var liten är otröstlig. Hon är ett par år yngre än C.

Sonen hans jobbade ikväll och vet inte ens om han kom ifrån. Nyårskvällen är ju inte lätt att få in någon.
Ja det blev en nyårsafton vi inte kommer att glömma den saken är ju helt klar.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards