Mina ord och tankar

Alla inlägg den 3 januari 2016

Av Neta - 3 januari 2016 01:27

Oförändrat tror jag. Annars hade jag väl fått hört det. M åkte med hem till syrran efter sitt pass idag och jag har inte pratat med henne. Blev försent för att ringa när jag kom på det.
Idag började väl kuppen för Rasmus med, den han skulle åka och titta på.

Sov länge idag också, har svårt att somna, tankarna far i huvudet. Kollat ikapp lite Tv, tittat på Stjärnorna. Gillar verkligen Morgan men får svårare för Claire ju mer jag hör henne. Sen kollade vi på den första Dvd:n i min julklappsbox. Åt lite skaldjursrester idag och resten av ost & frukt. Planerat tisdagens middag, är ju trettondagsafton då och vi får hit en gammal kompis till mig. Vi har nog känt varann i 40 år, träffades på en vävkurs i ungdomsringens hus Ringhem. Tror vi stöpt ljus och gjort halmbockar där med.

Nu har jag slängt in en fryst stek i ugnen och gjort en saltlag med lök, vitlök och örter i till den. Ska ligga 5 timmar i lagen då den är klar sen vila 1 timme innan den är klar att skivas tunt. Blir morgondagens middag med potatisgratäng.

Ja mer än så har inte hänt idag! Inte utan att man längtar till det blir vardag och ordning igen.

Jo förresten fick veta idag att det totalt sprängdes 43 postlådor då när vår gjorde det med. 43 st! Det är ju sanslöst. Tydligen 2 killar från Ärentuna som gjorde det. Blir det åtal kan man ju få en ny iaf och kanske nåt skadestånd. Snacka om att förstöra sina chanser till jobb m.m lär ju finnas med i belastningsregistret. Iofs kanske dom har jobb, det var ju inte lite pengar dom förstörde den kvällen.

Hade hänt nåt vid macken i morse vid 4 med. Han som är admin i vår bytråd hade skrivit det till mig då. Annars har det ju varit lugnt i den här delen av byn sen nyår. 00.15 var det knäpptyst efter nyårssmällarna sen hörde vi lite småsmällar bara nån timme senare. Det är nästan så man skulle kunna tro att polisen var härute.

Nu ska jag in på Fb och gratta Ma som fyller idag. Vet inte om dom är hemma i morgon men isf kanske vi åker över. Dom var ju här då vi fyllde.

Hörs igen!




Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards