Mina ord och tankar

Alla inlägg den 6 januari 2016

Av Neta - 6 januari 2016 12:25

Igår kom min kompis Lisbet hit. Vi brukar ses ett par ggr om året men förra året blev det inget. Vi hade bestämt en helg i somras men då blev vi sjuka.
Men igår kom hon och stannade från fm till efter Året med kungafamiljen som vi båda ville se. Vi hade mycket att prata om och tiden bara flög iväg. Vi konstaterade iaf att vi varit vänner i 40 år. Det är länge det.
Hon är en riktig järnlady, 4 år äldre än mig. Pensionerad mottagningssköterska från gyn på ackis som efter pensionen gick med i en veteranpool så nu jobbar hon några timmar om dagen på en förskola. Hjälper dom i kök och med lite lätt städning. Hon köper ett busskort hon åker med i hela länet och ger sig ofta ut på dagstripper både ensam och med en kompis. Häromdan hade dom varit i Norrtälje och fikat. Hon älskar att cykla och kan ge sig ut med kaffetermos och korsord ibland på sommaren.
Hon bor i Eriksberg men det har hänt att hon har cyklat ut hit.

Fick ett dystert besked av M idag. Hon hade pratat med doktorn igår som inte kunde ge mkt hopp, det är mkt som är trasigt. Så nu väntar en lång rehabilitering först på neuro och sen på Tunåsen.
Men rehab till vadå? Om han nu inte blir kontaktbar.

Det är kallt idag, -13 just nu. Det var så man nästan inte ville gå ur sängen idag, så gosigt o skönt under duntäcket. Blir ju lite kallare inne också, tar en stund innan pannan hänger med nu när vi bara kör på el. Vi är vana att ha runt 23 gr, nu var det bara 20 och det är inte ultimat för mina leder.

Nu ska jag iaf fika med lite mjuk pepparkaka som L hade med sig igår.


Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards