Mina ord och tankar

Alla inlägg den 8 januari 2016

Av Neta - 8 januari 2016 13:55

M ringde i morse och var så glad. Det har vänt som på en femöring. ( mynt som fanns på " hedenhös tid")
För bara två dygn sen var han ju så dålig att dom t.o.m blev uppringda och satt och vakade och vad doktorn gav för besked kan ni läsa i föregående inlägg.
Igår hände det saker. Dom var där lite tidigare än dom brukar och fick vara med på ronden. Dr säger något åt honom och han svarar både ja och nej.
Strax efter kommer sjukgymnasten och hon säger att han ska lyfta sin friska arm, då gör han det. Hon som sondmatar berättar att han svalt vatten själv så nu ska dom snart ta bort sonden.
Han har enl M mycket klarare blick och när dörren till hans rum öppnas då vänder han huvudet ditåt.
Sjgym sa också att han känns stark i musklerna och hon förstod att han var vältränad.

Först blev jag alldeles chockad, sen glad, sen lite mer optimistisk men bereder mig på 2 steg fram och 1 tillbaka. Vis av erfarenheten. Men just nu finns det hopp!

Som ni märker så delar jag inte dom här inlägen på facebook. Ni som anstränger er att logga in ni har förtroendet att läsa.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards